Αύξηση του τζίρου, ενίσχυση των εξαγωγών αλλά και βελτίωση της κερδοφορίας ανακοίνωσε η Παπουτσάνης για το σύνολο του 2017.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 20,8 εκατ. έναντι € 18,0 εκατ. το 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 15,2%. Όπως επισημαίνεται η σημαντική αυτή ανάπτυξη προήλθε τόσο από την αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι εξαγωγές ανήλθαν σε €8,1 εκατ., που αντιπροσωπεύει ποσοστό 39% του συνολικού κύκλου εργασιών, αυξημένες κατά 25% έναντι της προηγούμενης χρήσης που ανήλθαν σε € 6,5 εκατ.

Από το σύνολο του κύκλου εργασιών, το 25% περίπου αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ. Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων της εταιρείας παρουσίασε αύξηση 6% χάρη στο επαναλανσάρισμα των σειρών Καραβάκι και Natura, το επαναλανσάρισμα της σειράς Aromatics ήδη από το 2016 και τη βελτίωση της διανομής αυτών.

Το 34% του κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά. Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων της Εταιρείας αναπτύχθηκαν κατά 3% το έτος 2017. Η εν λόγω ανάπτυξη προήλθε τόσο από την εγχώρια αγορά, λόγω καλής τουριστικής περιόδου, αλλά και από τη διεθνή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η Εταιρεία, κυρίως μέσω της συνεργασίας της με εταιρεία που κατέχει κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια αγορά. Τα προϊόντα της (Olivia, Skin Essentials, Καραβάκι) και τα προϊόντα ΚΟΡΡΕ (σε συνεργασία με την ομώνυμη εταιρεία) διανέμονται στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και σε ξενοδοχειακές μονάδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Τέλος το 41% του κύκλου εργασιών παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις. Η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε αύξηση κατά 37% σε σχέση με το έτος 2016. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε διεύρυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες αλλά και στη σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων ειδικών σαπωνομαζών, κυρίως στο εξωτερικό που αποτελεί πρώτη ύλη για την παραγωγή σαπώνων.

Το μικτό κέρδος κατά τη χρήση 2017 αν και επιβαρύνθηκε από την απότομη και σημαντική αύξηση τιμών σε βασικές πρώτες ύλες, επηρεάστηκε θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων και ανήλθε σε 5,8 εκατ. ευρώ έναντι 5,0 εκατ. τη χρήση 2016, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 17,2%. Αντίστοιχα κινήθηκε και το μικτό περιθώριο κέρδους τελικά, λόγω και της σημαντικής αύξησης παραγωγικότητας, της συνεχιζόμενης προσπάθειας ελέγχου και περιορισμού του παραγωγικού κόστους αλλά και της ενίσχυσης του τομέα των ειδικών σαπουνομαζών που είναι προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας ανήλθε σε 28,1% το 2017 έναντι 27,6% το 2016.

Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 538,6 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 119,7 χιλ. ευρώ το 2016, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 420,39 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 50,36 χιλ. ευρώ το 2016. Οι φόροι ανήλθαν σε 118 χιλ. ευρώ και αφορούν αποκλειστικά σε αναβαλλόμενο φόρο (έξοδο), που δεν θα καταβληθεί εντός της επόμενης χρήσης 2018 και άρα δεν θα επιβαρύνει ταμειακά την Εταιρεία.

Η βελτίωση της κερδοφορίας της Εταιρείας επηρέασε θετικά και τις λειτουργικές ροές της, οι οποίες ανήλθαν σε 2,4 εκ ευρώ έναντι 0,7 εκ. ευρώ το 2016 παρουσιάζοντας αύξηση 239%. Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός (τραπεζικά δάνεια μείον ταμειακά διαθέσιμα) μειώθηκε σε 6,88 εκατ. Ευρώ έναντι 7,71 εκατ. ευρώ το 2016.

Στόχος της διοίκησης της Εταιρείας παραμένει η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της, με παράλληλη διατήρηση ή και μείωση του παραγωγικού κόστους και των λειτουργικών εξόδων, προκειμένου να βελτιώσει την κερδοφορία της. Στον τομέα των επωνύμων προϊόντων (Olivia, Καραβάκι, Natura, Aromatics κλπ) η Εταιρεία σχεδιάζει την ενδυνάμωση των brands μέσω επαναλανσαρίσματος προϊόντων, εισαγωγής νέων κωδικών και τοποθέτησής τους σε νέα σημεία πώλησης.

Στον τομέα των ξενοδοχειακών αναμένεται αύξηση των εξαγωγών, λόγω διεύρυνσης υφιστάμενων συνεργασιών, ενώ στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά.

Τέλος στον τομέα των παραγωγών για τρίτους παραμένει ο στόχος διεύρυνσης των υφιστάμενων και επίτευξης νέων συνεργασιών, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζει η αγορά διαφόρων τύπων ειδικής σαπωνόμαζας στο εξωτερικό, κατηγορία στην οποία η Εταιρεία ενισχύει συνεχώς τα μερίδια της. Η Παπουτσάνης λόγω της σημαντικής σχετικής τεχνογνωσίας που έχει σωρεύσει τα τελευταία πολλά χρόνια σε συνδυασμό με τις αυτοματοποιημένες μονάδες σαπωνοποίησης που διαθέτει είναι σε θέση να αναπτύσσει και να παράγει ειδικές σαπωνόμαζες που καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες πελατών που εστιάζουν στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους.

Τέλος, η ανακοίνωση καταλήγει με την επισήμανση ότι η Παπουτσάνης συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο προκειμένου να παράξει προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών της αλλά και να μειώσει το παραγωγικό κόστος. Κατά τα έτη 2017 – 2018 οι επενδύσεις της εταιρείας θα ανέλθουν σε περίπου 3,7 εκατ. Ευρώ και αφορούν νέα αυτοματοποιημένη γραμμή συσκευασίας καλλυντικών, νέα γραμμή παραγωγής ξενοδοχειακών σαπώνων και επέκταση των παραγωγικών ικανοτήτων στις πλαστικές φιάλες. Το εργοστάσιο της Παπουτσάνης θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής σαπώνων και ξενοδοχειακών καλλυντικών στην Ευρώπη και το μοναδικό στην Ελλάδα.

Με βάση τις νέες συνεργασίες που έχουν επιτευχθεί, τα πλάνα επέκτασης των προϊόντων της εταιρείας σε συνδυασμό και με την ισορρόπηση των τιμών των πρώτων υλών σε χαμηλότερα επίπεδα (σε σχέση με το 2017), οι προοπτικές παραμένουν θετικές και για το 2018, με προβλεπόμενη διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών.