Στη λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών που κατέγραψαν αρνητικά αποτελέσματα το πρώτο τρίμηνο του 2019, περιλαμβάνεται και η FCA. Ο ιταλοαμερικανικός όμιλος, ανακοίνωσε ότι το λειτουργικό κέρδος μειώθηκε κατά 29%, το πρώτο τρίμηνο κυρίως λόγω της επιβράδυνσης των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων ανήλθαν σε 1,07 δισ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Τα έσοδα υποχώρησαν κατά 5% στα 24,5 δισ. ευρώ, αναφέρει το Bloomberg.
Η Fiat Chrysler, εκτιμά ότι υλοποιηθεί η αρχική της πρόβλεψη η οποία καθόρισε ότι τα ετήσια κέρδη πριν τους τόκους και τους φόρους, θα είναι πάνω από 6,7 δισ. ευρώ.
Οι αναλυτές και οι επενδυτές ανησυχούν για την υψηλή εξάρτηση της FCA από τη Βόρεια Αμερική, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 98% των κερδών του τριμήνου, ενώ οι δραστηριότητες στην Ασία και την Ευρώπη παραμένουν ασύμφορες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι έστειλε στις αγορές 1.037 εκατ. οχήματα το πρώτο τρίμηνο. Σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα σημειώθηκε μείωση κατά 14%.
Οι απώλειες στην Κίνα και στην Ευρώπη, αντισταθμίζονται από τα κέρδη που σημειώθηκαν από τις πωλήσεις των SUV και φορτηγών στη Βόρεια Αμερική.
Η FCA, εφαρμόζει ένα ευρύ πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της στην Ασία, όπου έχασε χρήματα για το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο.
Η κινεζική κοινή επιχείρησης της Fiat με την Guangzhou Automobile Group Co. αναδιοργανώνεται από τη νέα ηγεσία της, με άμεσο στόχο την αύξηση των πωλήσεων.
Οι πωλήσεις της Jeep στην Κίνα, κατέγραψαν ένα ισχυρή πτωτική τάση. Η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας βιώνει την πρώτη επιβράδυνση της μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Τα ευρωπαϊκά περιθώρια για αύξηση των κερδών έχουν συρρικνωθεί καθώς οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων αναγκάζουν την FCA να ξοδεύει περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση ενώ παράλληλα οι πωλήσεις είναι ασθενέστερες.
Η εταιρεία κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή είναι πίσω από τα νέα πρότυπα εκπομπών που θα τεθούν σε ισχύ το επόμενο έτος.