Ελληνικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμφωνία αξίας αξίας 4,3 δισ. δολ. για την πώληση των δραστηριοτήτων εμφιαλωμένων νερών σε ΗΠΑ και Καναδά της Nestle SA στην εταιρεία private-equity One Rock Capital Partners.

Στη συμφωνία συμμετέχει και ο Έλληνας ομογενής Dean Metropoulos, ο οποίος είναι γνωστός για την αναζωογόνηση “φθαρμένων” προϊόντων όπως το κονσερβοποιημένα προϊόντα θαλασσινών Bumble Bee Tuna και τα κονσερβοποιημένα προϊόντα ζυμαρικών Chef Boyardee, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα εμφιαλωμένα νερά αποτελούσαν πονοκέφαλο για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nestle, Mark Schneider, όπως σημειώνει το Bloomberg. Η συγκεκριμένη αγορά επισκίασε τα αναψυκτικά στις ΗΠΑ μετά το άλμα της ζήτησης στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Αυτό πυροδότησε έναν πόλεμο τιμών αλλά και επικρίσεις ότι η βιομηχανία δημιουργεί μεγάλο όγκο πλαστικών αποβλήτων και καταναλώνει πολύτιμους φυσικούς πόρους. Το 2020, οι περιορισμοί για την ανάσχεση της πανδημίας οδήγησαν στην κατάρρευση της κατανάλωσης καθώς ένα μεγάλο μέρος των εμφιαλωμένων νερών καταναλώνεται σε εστιατόρια και τουριστικούς προορισμούς.

Καθώς μεγάλοι παραγωγοί όπως η Coca-Cola Co. και η PepsiCo Inc. προσπαθούν να βρουν τρόπους να πουλήσουν νερό με περισσότερο περιβαλλοντικά φιλικούς τρόπους, το ερώτημα παραμένει εάν ο Metropoulos θα καταφέρει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που η Nestle προτίμησε να αποφύγει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το να κερδίσει κανείς στη συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί πρόκληση, καθώς τα μεταλλικά νερά µε ιδιωτική ετικέτα έχουν ένα μεγάλο μερίδιο στην αγορά των ΗΠΑ», σχολιάζει ο Duncan Fox, αναλυτής του Bloomberg Intelligence. «Δεν υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης στη διαμόρφωση των τιμών εδώ, αλλιώς η Nestle θα μπορούσε και θα το έκανε», προσθέτει.

Η πώληση των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων είναι η δεύτερη μεγαλύτερη συμφωνία που έχει συνάψει ο CEO της Nestle, Mark Schneider μετά την αποεπένδυση ύψους 10,2 δισ. φράγκων από τις δραστηριότητες περιποίησης δέρματος.

Η δραστηριότητα των νερών Βόρειας Αμερικής της Nestle είχε πωλήσεις ύψους 3,4 δισ. φράγκων περίπου ($3,8 δισ.) το 2019, χωρίς τα διεθνή εµπορικά σήµατα.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης