«Το 2022 ήταν ακόμη μία χρονιά ισχυρών επιδόσεων για τον ΟΤΕ. Πετύχαμε όλους τους οικονομικούς και λειτουργικούς στόχους που είχαμε θέσει στην αρχή του έτους. Και μάλιστα, σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο» ανέφερε ο προέδρος και διευθύνων σύμβουλος του OΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ σε μήνυμα του κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του ομίλου.
«Αν και, όπως είπε ο πρόεδρος του ομίλου, οι τηλεπικοινωνίες ήταν ένας από τους πολλούς κλάδους που “χτυπήθηκαν” από τις αυξήσεις στην ενέργεια και στα κόστη και ο ανταγωνισμός συνέχισε να εντείνεται, με τους πελάτες να αναζητούν όλο και περισσότερο εξατομικευμένες λύσεις για τις ανάγκες τους, εμείς συνεχίσαμε την αναπτυξιακή μας πορεία, αυξάνοντας τα έσοδα και την κερδοφορία EBITDA κατά 4%, ενώ και οι ταμειακές μας ροές αυξήθηκαν κατά 24%.
Οι ισχυρές αυτές επιδόσεις, αποτελούν πραγματικό επίτευγμα, και επιβεβαιώνουν την αποφασιστικότητα, το πάθος και τη δέσμευση όλων των εργαζομένων του ΟΤΕ». Και συνέχισε «παρά τις αντιξοότητες και χάρη στις ισχυρές μας επιδόσεις, διατηρήσαμε στο ακέραιο το μεγάλο επενδυτικό μας πλάνο.
Οι επενδύσεις μας αποτελούν προϋπόθεση για τη διασφάλιση της μελλοντικής μας ανάπτυξης και για την υλοποίηση του οράματός μας, να είμαστε ο κορυφαίος πάροχος ψηφιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα, με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη».
Παράλληλα ανέφερε ότι στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία:
– Ανέπτυξε με σταθερό ρυθμό τις προηγμένες υποδομές FTTH.
– Εδωσε πρόσβαση στην οπτική ίνα σε επιπλέον 350 χιλιάδες σπίτια, ενώ στο τέλος του 2023 θα φτάσουν σχεδόν το 1,4 εκατομμύριο. Στόχος τους είναι να καλύψουν τα 2/3 των συνολικών γραμμών της χώρας, ή 3 εκατομμύρια σπίτια και επιχειρήσεις, έως το 2027.
Προχώρησε σε δωρεάν αναβάθμιση των ευρυζωνικών ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να καλύψει υψηλές ταχύτητες, με τους συνδρομητές υπηρεσιών οπτικών ινών να φτάνουν σχεδόν το 1,5 εκατομμύριο.
Παράλληλα τόνισε ότι πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η συνεχής ανάπτυξη του δικτύου 5G.
«Έχοντας πετύχει 80% πληθυσμιακή κάλυψη στο τέλος του 2022, στοχεύουμε στο 90% για το 2023 και σε πάνω από 90% στις μεγάλες πόλεις. Και στην κινητή, η διαθεσιμότητα, η αξιοπιστία και η ταχύτητα του δικτύου είναι τα στοιχεία εκείνα που χτίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών μας και οδηγούν στην προσέλκυση νέων.
Θα συνεχίσουμε να χτίζουμε σε αυτά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, παρέχοντας την κορυφαία υπηρεσία στην αγορά», ανέφερε ο κ. Τσαμάζ τονίζοντας ότι συνεχίζουν να επενδύουν στο τηλεοπτικό περιεχόμενο, προσελκύοντας όλο και περισσότερους πελάτες.
«Σημαντική ανάπτυξη σημειώσαμε όμως και στον τομέα των επιχειρησιακών πελατών. Η δραστηριοποίησή μας στο Β2Β και το ICT αποτελεί καθοριστικό παράγοντα όχι μόνο για τη δική μας μελλοντική εξέλιξη αλλά και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας και του δημοσίου.
Τα έσοδα από υπηρεσίες ICT αυξήθηκαν κατά 26% και εκτιμούμε ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, επωφελούμενα από την υλοποίηση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», είπε ενώ υποστήριξε ότι το «δυνατό μας brand και η ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρουμε στους πελάτες μας μας επιτρέπουν να λανσάρουμε νέες υπηρεσίες που καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες και υποστηρίζουν το όραμά μας να γίνουμε πάροχος 360º ψηφιακών υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό, η επιτυχημένη πλατφόρμα online παραγγελίας φαγητού BOX, που ξεκίνησε το 2019, παρέχει πλέον πρόσβαση σε περισσότερα από 11 χιλιάδες καταστήματα σε 70 πόλεις της Ελλάδας – και συνεχίζει να επεκτείνεται.
Εξίσου εντυπωσιακή, η νέα εφαρμογή πληρωμών μέσω κινητού για καθημερινές συναλλαγές που λανσάραμε στα τέλη του 2022, το “payzy by Cosmote”, έχει ήδη ξεπεράσει τους 100 χιλιάδες ενεργούς πελάτες. Το payzy αναπτύσσεται δυναμικά, με σημαντικές προοπτικές σε μία αγορά που μέχρι πρόσφατα ήταν περιορισμένη στην Ελλάδα».
Και συνέχισε «αποτελούμε μέλος του ομίλου Deutsche Telekom, ενός εκ των κορυφαίων ομίλων τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως, με το Νο1 brand στην Ευρώπη, το brand “T”. Ήρθε η στιγμή να αξιοποιήσουμε αυτό το brand, ενσωματώνοντας σταδιακά το σήμα “T” στις επικοινωνίες μας. Αξιοποιώντας τη δύναμη της μάρκας Cosmote στην εγχώρια αγορά και ένα εμπορικό σήμα που αναγνωρίζουν εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως, θα ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας.
Η εξαιρετική μας πορεία σε όλους τους τομείς είναι το βασικό στοιχείο που μας διαφοροποιεί στην αγορά. Όμως, με τον ανταγωνισμό να γίνεται εντονότερος, δεν πρέπει να επαναπαυθούμε. Γι’ αυτό, κοιτώντας μπροστά, διατηρούμε τις επενδύσεις μας σε υψηλό επίπεδο, και συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε την ξεκάθαρη στρατηγική μας. Αξιοποιούμε τα προηγμένα μας δίκτυα, την εμπιστοσύνη των πελατών και τη δυνατή μάρκα μας, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις».
Καταλήγοντας ανέφερε ότι «επιβεβαιώνοντας την πίστη μας στις αναπτυξιακές μας προοπτικές, δεσμευτήκαμε σε μια πολιτική αμοιβών των μετόχων για το 2023, που περιλαμβάνει καταβολή μερίσματος ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ – μία αύξηση άνω του 3% στο μέρισμα ανά μετοχή, καθώς και πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 175 εκατ. ευρώ. Με αυτό τον τρόπο, κυρίες και κύριοι μέτοχοι, σας ευχαριστούμε έμπρακτα για την εμπιστοσύνη και την υποστήριξή σας».
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο πώλησης της θυγατρικής στη Ρουμανία, της Romania Teleko, ο κ. Τσαμάζ ανέφερε ότι πρόθεση του ομίλου είναι αρχικά να εξασφαλίσει ότι παραμένει υγιής και εφόσον βρεθεί το κατάλληλο τίμημα, τότε μπορεί να πωληθεί.
«Πρόκειται, ωστόσο, για μια μακρά διαδικασία μέχρι να φτάσουμε μέχρι την πώληση», υπογράμμισε ο επικεφαλής του ΟΤΕ, κάνοντας ειδική αναφορά στην παρουσία και τον ρόλο του κ. Μαζαράκη, ο οποίος πρόσφατα ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στην θυγατρική της Ρουμανίας.