Την απόφασή του να μειώσει το μερίδιο της οικογένειας Τσινάβου στην ΚΡΙ ΚΡΙ, που σήμερα φτάνει στο 72,8%, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, στο πλαίσιο εκδήλωσης για τα 20 χρόνια της γαλακτοβιομηχανίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στόχος της κίνησης αυτής είναι η ενίσχυση της εμπορευσιμότητας της μετοχής. Σημειώνεται ότι οι μετοχές θα κατευθυνθούν κυρίως σε θεσμικούς επενδυτές με ενδιαφέρον να υπάρχει και από ξένους.
«Στόχος μας είναι η αύξηση της ελεύθερης διασποράς. Υπάρχει ενδιαφέρον. Θεωρώ δίκαιο το αίτημα για αύξηση της εμπορευσιμότητας» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Τσινάβος. Όπως σημείωσε ο ίδιος, η πώληση των μετοχών θα γίνει ως το τέλος της χρονιάς.
Σημειώνεται ότι ο κ. Τσινάβος, επικεφαλής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 ετών διαπραγμάτευσης των μετοχών της Κρι Κρι στο Χρηματιστήριο, χτύπησε σήμερα το καμπανάκι για την έναρξη συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Προηγήθηκε η παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων και των επιχειρηματικών σχεδίων της εταιρείας.
Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚριΚρι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρουσίασα αυξημένο κύκλο εργασιών κατά 15,8%. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε σε 130,87 εκατ. ευρώ έναντι 112,97 εκατ. ευρώ το 2023.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 29,44 εκατ. ευρώ έναντι 28,72 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,05 εκατ. ευρώ (έναντι 26,18 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 26,32 εκατ. ευρώ (έναντι 21,19 εκατ. ευρώ).
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,5% σε αξία και 19,7% σε όγκο. Στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ. Πλέον αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 2,4% σε αξία, αλλά αύξηση 4,8% σε όγκο.
Σύμφωνα με την εταιρεία, στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας, παράλληλα, τα περιθώρια κερδοφορίας. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα.
Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +1,4 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2024].
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +21,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Σημαντικός είναι και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτού επιβραδύνθηκε.
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Έτσι, προχωρά και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία. Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης της διοίκησης για το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 245 εκατ. ευρώ (έναντι των 233 εκατ. ευρώ ως αρχική εκτίμηση) ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).
Την ίδια ώρα οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις, συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ, για την επόμενη 3ετία, αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά, σύμφωνα με την εταιρεία, στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της ΚΡΙ-ΚΡΙ, η οποία διαχέεται και στην τοπική κοινωνία.
Πιστή στο όραμά της να προβάλλει δυναμικά την ελληνική διατροφική κληρονομιά σε ολόκληρο τον κόσμο, η ΚΡΙ ΚΡΙ επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, ξεκινώντας τη διαδρομή της από τα σούπερ μάρκετ του Τέξας, με όχημα το μοναδικό Greek Frozen Yogurt. Το λανσάρισμα του KriKri Frozen Yogurt στις ΗΠΑ πραγματοποιείται μετά από την συμμετοχή της εταιρείας τόσο στη Διεθνή Έκθεση IDDBA στο Χιούστον του Τέξας τον Ιούνιο όσο και στη Newtopia στο Ντένβερ του Κολοράντο τον Αύγουστο. Η εταιρεία πραγματοποιεί την είσοδό της στις ΗΠΑ με μια προϊοντική γκάμα που περιλαμβάνει μια ποικιλία γεύσεων και συσκευασιών.