Αυξημένος κατά 15,8% εμφανίζεται ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε σε 130,87 εκατ. ευρώ έναντι 112,97 εκατ. ευρώ το 2023.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 29,44 εκατ. ευρώ έναντι 28,72 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,05 εκατ. ευρώ (έναντι 26,18 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 26,32 εκατ. ευρώ (έναντι 21,19 εκατ. ευρώ).

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,5% σε αξία και 19,7% σε όγκο. Στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ.

Πλέον αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.

Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 2,4% σε αξία, αλλά αύξηση 4,8% σε όγκο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας, παράλληλα, τα περιθώρια κερδοφορίας. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα.

Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +1,4 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2024].

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +21,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου.

Σημαντικός είναι και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτού επιβραδύνθηκε.

Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών.

Έτσι, προχωρά και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία. Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης της διοίκησης για το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 245 εκατ. ευρώ (έναντι των 233 εκατ. ευρώ ως αρχική εκτίμηση) ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).

Η ΚΡΙ-ΚΡΙ συνεχίζει να ενισχύει το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα. Το τελευταίο διάστημα, ο αριθμός των απασχολούμενων εργαζομένων αυξήθηκε, με 100 νέες προσλήψεις. Έτσι, πλέον το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού αγγίζει τα 700 άτομα. Παράλληλα, επεκτάθηκε η ζώνη γάλακτος, με νέες συνεργασίες με τοπικούς κτηνοτρόφους.

Τέλος, οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις, συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ, για την επόμενη 3ετία, αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά, σύμφωνα με την εταιρεία, στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της ΚΡΙ-ΚΡΙ, η οποία διαχέεται και στην τοπική κοινωνία.