H Air France-KLM θα λάβει έως 4 δισ. ευρώ σε κεφάλαια από το γαλλικό κράτος, ως μέρος μιας ανακεφαλαιοποίησης του βαριά χρεωμένου αερομεταφορέα, που δέχθηκε ισχυρότερο πλήγμα από την πανδημία του κορωνοϊού.
Το ποσοστό του γαλλικού κράτους στην εταιρεία θα αυξηθεί έτσι στο 30%, όπως ανακοίνωσε η Air France-KLM νωρίτερα σήμερα. Έως 1 δισ. ευρώ νέων κεφαλαίων θα εισρεύσει μέσω έκδοσης νέων μετοχών, τόνισε από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που ενέκρινε σήμερα την παροχή βοήθειας στην αεροπορική εταιρεία. Η Γαλλία θα μετατρέψει επίσης προηγούμενο δανεισμό 3 δισ. ευρώ προς την εταιρεία σε «υβριδικά εργαλεία».
Το πολυαναμενόμενο πακέτο, όπως σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg, έρχεται μετά από μήνες διαπραγματεύσεων μεταξύ της Air France-KLM, των μεγαλύτερων μετόχων της, δηλαδή του γαλλικού και του ολλανδικού κράτους και της Κομισιόν.
Έρχεται επίσης σε μία περίοδο που το νέο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού παρατείνει τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οδηγώντας ακόμη και το Ηνωμένο Βασίλειο να επανεξετάσει το άνοιγμα των διεθνών ταξιδίων, που είχε τοποθετήσει αρχικά για τις 17 Μαΐου.
«Πρόκειται για το πρώτο βήμα για την αναδιάρθρωση του ισολογισμού μας» ανέφερε ο CFO της εταιρείας, Frederic Gagey, σε τηλεδιάσκεψη, προσθέτοντας ότι η συμφωνία αποτελεί την αρχή της αποκατάστασης της Air France-KLM από τις ζημίες που αφήνει πίσω της η κρίση της πανδημίας.
Η μετοχή της Air France-KLM υποχωρούσε κατά 1,5% λίγο μετά την έναρξη της συνεδρίασης στο Παρίσι, ενώ από την αρχή του έτους έχει απωλέσει 2,2% της αξίας της.
Η γαλλική βοήθεια θα αφορά μόνον τον γαλλικό βραχίονα Air France-KLM, όπως ξεκαθάρισε η ΕΕ. Η Air France θα πρέπει να εγκαταλείψει 18 ημερήσια slots στο αεροδρόμιο Orly έξω από το Παρίσι, προκειμένου να εφαρμοστεί η συμφωνία, για λόγους τήρησης του υγιούς ανταγωνισμού.
Η Ολλανδία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για χωριστό πλάνο κρατικής βοήθειας προς την KLM, ανέφερε η εταιρεία.
Το 2020, οι δύο κυβερνήσεις παρείχαν στην εταιρεία συνολική αρωγή 10,4 δισ. ευρώ σε δάνεια και κρατικές εγγυήσεις.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών της Γαλλίας Μπρουνό Λε Μέρ, η Γαλλία θα μπορούσε να καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος στην εταιρεία λόγω της συγκεκριμένης βοήθειας, ενώ σήμερα κατέχει περί το 14% των μετοχών.