Τις πωλήσεις της εορταστικής περιόδου του Πάσχα, που παραδοσιακά αντιπροσωπεύει το 12% του ετήσιου τζίρου του Ομίλου Jumbo, επηρέασαν αρνητικά η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού σε συνδυασμό με τα μέτρα αναστολής λειτουργίας των καταστημάτων. Σημειώνεται ότι κάθε μήνας lockdown -πλην του Σεπτεμβρίου και του Δεκεμβρίου- αντιπροσωπεύει περίπου το 5% των πωλήσεων του ομίλου.

Η διοίκηση, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, εκτιμά ότι «ακόμα και όταν ανοίξουν τα καταστήματα οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο». Ωστόσο, παραμένει προσηλωμένη στην διατήρηση της βιωσιμότητας του ομίλου εκτιμώντας διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Σε αυτή την συγκυρία είναι λογικό να υπάρξουν καθυστερήσεις στο άνοιγμα των καταστημάτων που ήταν προγραμματισμένα να λειτουργήσουν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, ωστόσο ο όμιλος δεν θα παρεκκλίνει από τη μακροπρόθεσμη στρατηγική επέκτασης του δικτύου της Jumbo» αναφέρεται σχετικά.

Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση «η ξαφνική, αναπάντεχη και βίαιη ανατροπή της πολυετούς κούρσας των διαδοχικών θετικών οικονομικών χρήσεων, λόγω της πανδημίας θα καθυστερήσει -αλλά δεν θα αναστείλει- το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Jumbo.

Η μερισματική πολιτική παραμένει αναλλοίωτη αλλά οι μέτοχοι-συνεταίροι του ομίλου οφείλουν να γνωρίζουν ότι το 2020 θα πρέπει να θεωρείται μία χαμένη χρονιά, σε σύγκριση με τα μεγέθη του παρελθόντος. Οι επόμενοι 18 μήνες θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόκληση σταθερότητας και επιβίωσης στο περιβάλλον της νέας κανονικότητας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η οικονομική χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2019 ήταν, σύμφωνα με την εταιρεία, εξαιρετική. Για την υποδωδεκάμηνη χρήση, από τον Ιούλιο μέχρι και τον Δεκέμβριο 2019, ο συνολικός κύκλος εργασιών του ομίλου, αυξήθηκε κατά 7,5% στα 512,52 εκατ. ευρώ (από 476,75 εκατ. ευρώ που ήταν ο τζίρος κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα).

Τα μικτά κέρδη του ομίλου, ανήλθαν σε 262,08 εκατ. ευρώ από 242,14 εκατ. Ευρώ σημειώνοντας αύξηση 8,24%. Το μικτό περιθώριο κέρδους του ομίλου διαμορφώθηκε σε 51,14% έναντι 50,79% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου, ανήλθαν σε 113,49 εκατ. ευρώ από 98,74 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο αυξημένα κατά 14,94%. Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2019 τα χρηματικά διαθέσιμα του ομίλου ήταν ανώτερα του ποσού των δανειακών του υποχρεώσεων κατά 331,41 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται ότι με αυτά τα δεδομένα, ο όμιλος Jumbo υλοποιεί κανονικά τη δέσμευση της διοίκησης για διανομή συνολικά ποσού 0,2820 ευρώ ανά μετοχή που αντιστοιχεί στο 50% του ετήσιου μερίσματος της οικονομικής χρήσης που έληξε την 30η Ιουνίου 2019, προσαυξημένο κατά 20%.

Μετά την καταβολή της χρηματικής διανομής ποσού 0,22 ευρώ ανά μετοχή στις 30 Ιανουαρίου 2020, η διοίκηση της μητρικής εταιρείας, θα προτείνει στη γενική συνέλευση για την υποδωδεκάμηνη χρήση από 1η Ιουλίου 2019 έως και 31η Δεκεμβρίου 2019, τη διανομή μερίσματος υπόλοιπου ποσού 8.435.705,06 ευρώ για την εκπλήρωση της δέσμευσής της που αντιστοιχεί σε 0,062 ευρώ (μικτό) ανά μετοχή (136.059.759 μετοχές).

Τον Νοέμβριο 2019 λειτούργησε το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα (14.000 τμ περίπου) στο Μπρασόβ της Ρουμανίας, φτάνοντας συνολικά τα 80 καταστήματα σε τέσσερις χώρες. Μέχρι σήμερα ο όμιλος Jumbo διαθέτει 52 καταστήματα στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία.

Επίσης, λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr στην Ελλάδα το οποίο, μετά τις αποφάσεις της κυβέρνησης για το lockdown, διπλασίασε τις πωλήσεις του. Η θετική τάση στις πωλήσεις του e-jumbo.gr αναμένεται, σύμφωνα με την εταιρεία, να διατηρηθεί εν μέρη και στο επόμενο διάστημα, καθώς η αγορά θα στρέφεται όλο και περισσότερο σε διαδικτυακές πωλήσεις. Ωστόσο το ηλεκτρονικό κατάστημα αντιπροσωπεύει ένα μικρό ποσοστό στη συνολική δραστηριότητα.

Η εταιρεία μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης