«Το 2023 θα κλείσει με την εταιρία να μεταφέρει συνολικά 4,5 εκατ. επιβάτες και με τα συνολικά έσοδά της να φτάνουν τα 360 εκατ. ευρώ» δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος του Ομίλου IOGR, κ. Ιωάννης Γρύλος, στον οποίο ανήκει η SKY Express, στο πλαίσιο της τελετής ονοματοδοσίας του πρώτου αεροσκάφους A321 Neo της εταιρείας, χθες Τρίτη, στη Λάρνακα, με το όνομα «Κύπρος», παρουσία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη.

Όπως επεσήμανε ο κος Γρύλος το 2023 ήταν μία εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά, θα κλείσει κερδοφόρα για την εταιρεία και μάλιστα με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, ώστε, όπως σημείωσε ο κ. Γρύλος, «να είμαστε απολύτως συγκρίσιμοι με τις άλλες αεροπορικές εταιρίες».

Η ελληνική αεροπορική εταιρία εξέρχεται της πανδημίας έχοντας πετύχει τους στόχους τριετίας και με μηδενικό δανεισμό, προχωρώντας στην ενίσχυση του στόλου της και το 2024 με καινούργια αεροσκάφη. Ως προς την επιβατική κίνηση, εκτιμάται πως το 2023 θα κλείσει με 4,5 εκατ. από τις συνολικά 5,7 εκατ. διαθέσιμες θέσεις.

Σε όρους μεριδίου αγοράς, σήμερα η εταιρεία κινείται στο 30-33% έναντι 29% πέρσι. Οι πληρότητες από 68% ανέβηκαν φέτος στο 74%, ενώ για την αγορά της Κύπρου φτάνει στο 31% με 450.000 επιβάτες για το 2023. Εξίσου θετικά είναι και τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά, καθώς οι προκρατήσεις είναι ήδη αυξημένες κατά 75% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Όσον αφορά τα νέα αεροσκάφη, πρόκειται για 4 ολοκαίνουργια ATR72600 και 2 Airbus 321 Neo, τα οποία θα έχουν κινητήρες CFM και όχι Pratt and Whitney, στους οποίους έχουν διαπιστωθεί σημαντικά προβλήματα το τελευταίο διάστημα.

Σήμερα, παραλαμβάνεται το πρώτο αεροσκάφος τύπου ATR, με τις παραλαβές των υπολοίπων να έχουν δρομολογηθεί έως τον ερχόμενο Απρίλιο.

Όπως επεσήμανε ο κος Γρύλος, όλα τα νέα μηχανήματα θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Ειδικότερα, για τους κινητήρες τόνισε ότι είναι μεν ακριβότεροι, αλλά συγχρόνως καταναλώνουν 20% λιγότερο καύσιμο, άρα και ρύπους, με άμεσο αντίκτυπο στο ύψος του εισιτηρίου για τους επιβάτες.

«Εμείς δεν έχουμε επιχορηγηθεί για τους ρύπους, όπως ο ανταγωνισμός», είπε ο ιδρυτής της SKY express, σημειώνοντας πως «εμείς ρίχνουμε το κόστος χάρη στους ρύπους».

Αναφορικά με την προσθήκη νέων προορισμών στο δίκτυο, ο κ. Γρύλος παρέπεμψε στον Οκτώβριο για περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ αναφορικά με το ύψος της επένδυσης για τα νέα αεροσκάφη, τόνισε ότι δεν είναι αυτό το μέγεθος που μετράει τη δεδομένη στιγμή.

«Δεν είμαστε στην αρχή της Covid, όταν οι τράπεζες δεν υπήρχαν για να χρηματοδοτήσουν ούτε την αγορά αεροσκαφών. Τώρα το σημαντικό είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία νέων προϊόντων», είπε χαρακτηριστικά διευκρινίζοντας πάντως ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται και για ιδιόκτητα καινούργια αεροσκάφη, φιλικά προς το περιβάλλον, παρόλο που δεν επιδοτείται όπως ο ανταγωνισμός.

Τέλος ανέφερε πως η SKY express προχωρά σε νέες συνεργασίες, με αεροπορικές εταιρείες της Βρετανίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.