Ένας νέος κολοσσός δημιουργείται στον ναυπηγοκατασκευαστικό κλάδο μετά τη συγχώνευση των νοτιοκορεατικών Hyundai Ηeavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, ο οποίος είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές της Κίνας και της Σιγκαπούρης υπό τον όρο πως θα εγκριθεί από τις αρχές ανταγωνισμού. Η συμφωνία, αξίας 2,1 τρισ. γουόν (δηλαδή 2 δισ. δολαρίων), θα υλοποιηθεί με ανταλλαγή μετοχών.

Οι δύο εταιρείες, η πρώτη και η δεύτερη παγκοσμίως, οι οποίες συναπαρτίζουν τον νέο όμιλο, θα ελέγχουν πλέον άνω του 20% της αγοράς. Η απόφαση αυτή για τη συνένωση δυνάμεων λαμβάνεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι ναυπηγοκατασκευαστικές εταιρείες ανακάμπτουν ύστερα από σοβαρή εξασθένηση, η οποία τις οδήγησε σε χιλιάδες απολύσεις και κατέστησε αναγκαία τη διάσωση της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κρατική τράπεζα της Νότιας Κορέας

Η κρατική τράπεζα της Νότιας Κορέας Korea Development Bank ελέγχει μερίδιο 55,7% στην Daewoo και έχει διευκρινίσει ότι σκοπεύει να το πωλήσει και να συσπειρώσει τις τρεις μεγαλύτερες ναυπηγοκατασκευαστικές της χώρας σε δύο. Πέραν των Hyundai και Daewοo, η τρίτη μεγαλύτερη είναι η Samsung Heavy Industries. O συνδυασμός των δύο πρώτων θα συντείνει στην άμβλυνση του ανταγωνισμού και στην περιστολή της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας, που είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των τιμών των πλοίων.

Τα σχετικά ανέφερε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Korea Development Bank Λι Ντογκ Γκαλ. «Η συγχώνευση Hyundai και Daewoo αναμένεται να τονώσει την ανταγωνιστικότητα της Daewοo, αυτή τη στιγμή, που απειλείται από τους παίκτες της Κίνας και της Σιγκαπούρης», δήλωσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νέος όμιλος στη ναυπήγηση θα ελέγχει το 21,2% της διεθνούς αγοράς, ενώ στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η ιαπωνική Imabari Shipbuilding με ποσοστό 6,6%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Clarksons Research. Oπως τόνισε ο Λι Ντογκ Γκαλ, θα χρειαστούν μήνες για να εγκριθεί η συγχώνευση από τις αντίστοιχες αρχές ανταγωνισμού των χωρών όπου δραστηριοποιούνται οι Hyundai και Daewoo.

Εξ ου και ο ίδιος διερευνά την εναλλακτική να εξαγοραστεί η Daewoo από την άλλη νοτιοκορεατική ναυπηγοκατασκευαστική της Samsung – αυτό θα μπορούσε να γίνει εάν δεν ευοδωθεί η αρχική συγχώνευση. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, η τιμή της μετοχής της Daewoo ενισχύθηκε δραστικά κατά 22%, αλλά έκλεισε με κέρδη μόνον 2,5%.

Αντιθέτως, η τιμή των μετοχών του ομίλου συμμετοχών της Hyundai Heavy Industries Holdings και της θυγατρικής της ναυπηγοκατασκευαστικής Hyundai Heavy Ιndustries υποχώρησαν σχεδόν 4%. Οι επενδυτές ανησυχούν μήπως το τίμημα εξαγοράς της πρώην προβληματικής Daewoo αποδειχθεί ιδιαίτερα υψηλό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά τον αναλυτή του κλάδου Ουμ Κιουνγκ της Shinyoung Securities, «η συσπείρωση του κλάδου είναι κάτι θετικό, αλλά όχι για την εταιρεία, που αγοράζει μερίδιο σε άλλη». Ο αναλυτής επικαλέστηκε τις αλληλοεπικαλυπτόμενες δραστηριότητες των επιχειρήσεων.

Στη Νότια Κορέα η βιομηχανία ναυπήγησης πλοίων αντιστοιχεί στο 7% των εξαγωγών, καθώς και της απασχόλησης. Το συνδικάτο εργαζομένων της Hyundai, τέλος, θα αναστείλει την ψηφοφορία για τις συλλογικές συμβάσεις ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά, η οποία θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των θέσεων εργασίας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης