Η Johnson & Johnson σχεδιάζει να “σπάσει” σε δύο εισηγμένες εταιρείες διαχωρίζοντας το τμήμα καταναλωτικών προϊόντων υγείας από τη δραστηριότητα συνταγογραφούμενων φαρμάκων, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας Alex Gorsky, σύμφωνα με τη The Wall Street Journal.

Το τμήμα καταναλωτικών προϊόντων υγείας, που πουλά τα χανζαπλαστ Band-Aid, τα φάρμακα Tylenol και τα Johnson’s Baby Powder, με έσοδα 15 δισ. δολαρίων ετησίως θα εισφερθεί σε νέα εταιρεία, με τον διαχωρισμό δραστηριοτήτων να σχεδιάζεται σε 18 έως 24 μήνες από τώρα.

Σύμφωνα με την The Wall Street Journal, η Johnson & Johnson αποφάσισε να προχωρήσει στον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της ως απόρροια των αλλαγών που έχουν συντελεστή στην αγορά υγειονομικής περίθαλψης τα τελευταία χρόνια, με τον επικεφαλής της φαρμακοβιομηχανίας να προσθέτει ότι οι αγωγές σε βάρος της εταιρείας που ισχυρίζονται ότι η χρήση του προϊόντος Baby Powder προκάλεσε καρκίνο, δεν έπαιξαν ρόλο στη λήψη της απόφασης.

“Ο καλύτερος δρόμος για να διασφαλιστεί η βιώσιμη ανάπτυξη (σ.σ. της εταιρείας) μακροπρόθεσμα και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών και καταναλωτών είναι να λειτουργεί το τμήμα καταναλωτικών προϊόντων ως αυτόνομη εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης”, εξήγησε ο Gorsky.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Johnson & Johnson πρόσθεσε, επίσης, ότι δεν έχει καθοριστεί ακόμη πώς θα γίνει ο διαχωρισμός δραστηριοτήτων, ποια θα είναι η επωνυμία της νέας εταιρείας ή ποιος θα αναλάβει το “τιμόνι” της, σημειώνοντας πάντως ότι στόχος της φαρμακοβιομηχανίας είναι η συναλλαγή να γίνει με τέτοιον τρόπο ώστε να αποφευχθεί η φορολογική επιβάρυνση.

Η απόφαση της Johnson & Johnson, σύμφωνα με την The Wall Street Journal, συνδέεται με τη στρατηγική ανταγωνιστικών εταιρειών όπως η Pfizer και η Merck να αποχωρήσουν από τις δραστηριότητες καταναλωτικών προϊόντων και να εστιάσουν στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες δραστηριότητες των φαρμακευτικών προϊόντων.