Μία νέα στρατηγική συμφωνία στον κλάδο των αθλητικών ειδών ανακοίνωσε σήμερα η Fourlis Holdings SA μέσω της σύναψης συμφωνιών αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και συμφωνιών εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μία σημαντική ανάπτυξη του Ομίλου, ο οποίος ήδη αποτελείται από γνωστά brands όπως η IKEA, η INTERSPORT και η HOLLAND & BARRETT, που λειτουργούν μέσω συμφωνιών franchise και αδειοδότησης στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο Όμιλος Fourlis σκοπεύει να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος 6 καταστήματα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία), ενώ ταυτόχρονα ο Όμιλος συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Όπως σημειώνεται, πρόκειται για μία σειρά από στρατηγικές πρωτοβουλίες του Ομίλου Fourlis, με σκοπό την επέκταση των δραστηριοτήτων του στον κλάδο των αθλητικών ειδών, και παράλληλα την εισχώρηση του σε νέες αγορές με σημαντική προοπτική. Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται ότι στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών. Στο πλαίσιο αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία συγκεκριμένη και μοναδική τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές, δημιουργώντας μία ξεχωριστή σχέση με όσους αγαπούν τα sneakers.

Δεδομένης της δυναμικής της αγοράς και των ευκαιριών που η ίδια παρουσιάζει, ο Όμιλος Fourlis δημιουργεί, μέσω αυτής της συνέργειας, τη δυνατότητα να αναπτύξει περισσότερα από 100 φυσικά καταστήματα στην περιοχή, παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα. Επιπλέον, η ηγετική θέση της Foot Locker στην αγορά αθλητικού lifestyle και των sneakers συμπληρώνει τη μακροπρόθεσμη εστίαση του Ομίλου Fourlis στην αγορά sport performance μέσω του brand INTERSPORT, επιτρέποντας έτσι στον Όμιλο να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών με κορυφαίες παγκόσμιες μάρκες λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Παράλληλα, ο Όμιλος Fourlis αξιοποιώντας τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα ενισχύει αυτήν την επέκταση μέσω των γραφείων του στην Αθήνα, το Βουκουρέστι, τη Σόφια και τη Λευκωσία, τα οποία ήδη διαχειρίζονται διεθνείς συνεργασίες με brands. Η εμπειρία του Ομίλου στην omnichannel προσέγγιση στην EMEA περιοχή και στη διαχείριση lifestyle sneaker concepts εξασφαλίζει υψηλά πρότυπα για τα καταστήματα της Foot Locker. Το υπερσύγχρονο και πλήρως αυτοματοποιημένο κέντρο logistics στην Αθήνα εξυπηρετεί αποτελεσματικά όλες τις χώρες της ΕΕ, υποστηριζόμενο από ολοκληρωμένες επιχειρηματικές υπηρεσίες (shared business services).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, η συνεισφορά της Foot Locker στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων Αποτελεσμάτων, Ισολογισμού και Ταμειακών Ροών, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025, μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και είναι επί του παρόντος υπό εκτίμηση.

Σχολιάζοντας τη συμφωνία, ο πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής, δήλωσε: «Η παρούσα στρατηγική κίνησή μας ενισχύει τη δυναμική και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου στην αγορά λιανικής αθλητικών ειδών. Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας και την καθιερωμένη παρουσία μας στην αγορά, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περαιτέρω ανάπτυξη και αξία στους μετόχους μας. Δεσμευόμαστε να αξιοποιήσουμε συνδυαστικά τα συμπληρωματικά πλεονεκτήματα της Foot Locker και της INTERSPORT για να προσφέρουμε μια απαράμιλλη εμπειρία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών σε όλους τους καταναλωτές».

Η Mary Dillon, πρόεδρος & διευθύνουσα σύμβουλος της Foot Locker Inc., σχολίασε τη συμφωνία: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τον Όμιλο Fourlis, καθώς αξιοποιούμε το γεωγραφικό τους αποτύπωμα, την εκτεταμένη υποδομή τους, αλλά και τη βαθιά γνώση της αγοράς που κατέχουν, με σκοπό να δημιουργήσουμε περαιτέρω ανάπτυξη της Foot Locker σε αυτές τις περιοχές. Αυτές οι συμφωνίες με τον Όμιλο Fourlis θα επιτρέψουν στην Foot Locker να επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλειά της».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης