Σε πλήρη αναδιάταξη βρίσκεται ο χώρος του διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα, με τους «παίκτες» να παίρνουν θέσεις, να σχεδιάζουν άμεσες και μεσομακροπρόθεσμες κινήσεις μέσα σε ένα οικονομικό περιβάλλον, που εδώ και δύο μήνες επιδεινώνεται.

Ένας από αυτούς είναι αδιαμφισβήτητα ο Δημήτρης Μάρης, δημιουργός της Stoiximan, που γνώρισε ταχύτατη ανάπτυξη και επεκτάθηκε στη στοιχηματική αγορά, μπήκε στο επενδυτικό στόχαστρο του ανταγωνιστή ΟΠΑΠ και σήμερα εξηγεί στο zougla.gr τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της στρατηγικής συμφωνίας των δύο, αλλά και τις προοπτικές του ομίλου που ηγείται κι έχει στρέψει το βλέμμα του σε πολύ σημαντικές αγορές του εξωτερικού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα, βασικοί παίκτες αναδεικνύονται η Stoiximan και ο ΟΠΑΠ, που ολοκλήρωσαν πριν από λίγες ημέρες μια στρατηγική συμφωνία, που ξεκίνησε το 2018, με τον ΟΠΑΠ να αποκτά στη Stoiximan, συνδυαστικά το 84,49%. Το μεγαλύτερο μέρος των διαπραγματεύσεων των δύο πλευρών κρατήθηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και οι όποιες ανακοινώσεις έγιναν αφού είχαν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες συνομιλίες και διαπραγματεύσεις. Τόσο στην πρώτη φάση του 2018, όσο και κατά την ολοκλήρωση της συμφωνίας φέτος.

Όπως εξηγεί ο κ. Δ. Μάρης στο zougla.gr, «η συμφωνία αφορά, κατά κύριο λόγο, τις δραστηριότητες της Stoiximan σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ η επέκτασή της σε αγορές του εξωτερικού, όπως της Γερμανίας, της Πορτογαλίας και της Ρουμανίας, διατήρησε την αυτόνομη ανάπτυξή της».
Παράλληλα ενισχύει τα σχέδιά της για επέκταση και σε άλλες αγορές με το brand Betano.

Η συμφωνία ΟΠΑΠ-Stoiximan έχει σαφές χρονοδιάγραμμα και μεταξύ άλλων προβλέπει τη δημιουργία ξεχωριστής εταιρικής οντότητας μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2020, με τον ΟΠΑΠ να αποκτά τον έλεγχό της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι γίνεται όμως με τη μητρική εταιρεία της Stoiximan;

Σύμφωνα με τον κ. Δ. Μάρη, ο ΟΠΑΠ θα διατηρήσει την υπάρχουσα συμμετοχή του (36,75%) στην TCB Holdings, η οποία θα συνεχίσει να προσφέρει διαδικτυακές υπηρεσίες στοιχηματισμού και άλλων τυχερών παιγνίων σε εκτός Ελλάδος και Κύπρου αγορές, όπως προαναφέρθηκε.

Εξάλλου, μετά τη στρατηγική σύμπραξη ΟΠΑΠ-Stoiximan και την αποχώρηση του Φώτη Μπόμπολα, οι υπόλοιποι μέτοχοι της Stoiximan όχι μόνο παραμένουν διοικητικά ενεργοί, αλλά αυξάνουν και το ποσοστό τους στη μητρική εταιρεία, η οποία απασχολεί σε μόνιμη βάση πάνω από 800 εργαζόμενους, από τους οποίους οι 280 είναι εξειδικευμένοι προγραμματιστές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Δημήτρης Μάρης είναι εκείνος που αναδεικνύεται ισχυρός -ιδιοκτησιακά και χρηματοοικονομικά- παίκτης της επόμενης ημέρας, κεφαλαιοποιώντας έτσι τη στρατηγική που ακολούθησε κατά την τελευταία διετία και η οποία βασίζεται στη δημιουργία ισχυρών εταιρικών συμπράξεων και στην προσέλκυση επενδυτών, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

Ο Όμιλος Stoiximan, με την ίδια διοικητική ομάδα, συνεχίζει να λειτουργεί ανεξάρτητα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ.

Το τίμημα της συμφωνίας ΟΠΑΠ-Stoiximan

Το συνολικό καθαρό τίμημα για όλες τις συναλλαγές που θα πραγματοποιηθούν ανέρχεται στα 163,4 εκατ. ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα κατά τον χρόνο ολοκλήρωσης της συναλλαγής. Η καταβολή του προγραμματίζεται μέσα στο 2020, ενώ υπάρχει πρόβλεψη (υπό την προϋπόθεση πλήρωσης κριτηρίων οικονομικών επιδόσεων), οι πωλητές να δικαιούνται επιπλέον πληρωμή ποσοστού επί των μελλοντικών κερδών (earnout), που θα υπολογίζονται ως πολλαπλάσιο της διαφοράς των EBITDA για το 2020 και 2021. Επιπλέον σε αυτό το ποσό πρέπει να προστεθούν τα 50 εκατ. ευρώ που έχει καταβάλει ο ΟΠΑΠ στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας, ανεβάζοντας το deal από τα 213 εκατ. ευρώ.

Η νέα συμφωνία είναι το αποτέλεσμα χρονοβόρων συζητήσεων που πραγματοποιούνταν μεταξύ των δύο πλευρών και είχαν κρατηθεί μακριά από τη δημοσιότητα.

Τι αποκομίζει από τη συμφωνία ο ΟΠΑΠ

Με την αύξηση του ποσοστού του στη Stoiximan, ο ΟΠΑΠ ισχυροποιείται έναντι του ανταγωνισμού που έβλεπε τη ρύθμιση της online αγοράς στην Ελλάδα ως ευκαιρία να κερδίσει μερίδια έναντι των παραδοσιακών παικτών του κλάδου, έχοντας αρχικά αποτρέψει το ενδεχόμενο μιας πιθανής εξαγοράς της Stoiximan από έναν εκ των μεγάλων ξένων ομίλων που βολιδοσκοπούν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά. Ακόμα αποκτά ένα πλήρως διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο σε όλα τα κανάλια παιγνίων (offline, online, αριθμολαχεία, ιππόδρομος κ.λπ.), με δεδομένο ότι το 2019 από τις οnline δραστηριότητες προήλθε μόλις το 11% των μεικτών εσόδων (GGR).

Επιπλέον, αποκτώντας τον Νο1 πάροχο της αγοράς σε Ελλάδα και Κύπρο «καρπώνεται» μέρος της δυναμικής ανάπτυξης της Stoiximan, η οποία έχει αποτυπωθεί στα οικονομικά μεγέθη της. Το 2019 ο Όμιλος Stoiximan, υπό τη μητρική εταιρεία TCB, σημείωσε έσοδα 245,2 εκατ. ευρώ και κέρδη προ τόκων και φόρων ύψους 36,4 εκατ. ευρώ. Οι δραστηριότητές της σε Ελλάδα και Κύπρο κατέγραψαν έσοδα 196,7 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 80% των συνολικών εσόδων του ομίλου. Από τον στοιχηματισμό προέρχεται το 73% του GGR και από παίγνια καζίνο το 27%.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης