Η εξαγορά της εταιρείας Workathlon, που έχει ως αντικείμενο την εύρεση προσωπικού στον τουριστικό τομέα από το μεγαλύτερο portal εύρεσης εργασίας στην Ελλάδα, το kariera.gr, ανακοινώθηκε σήμερα σε σχετική συνέντευξη Τύπου.

Η νέα αυτή σύμπραξη στο χώρο του HR που σχετίζεται με τους κλάδους του Τουρισμού και HoReCa έχει ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς, όπως ανέφερε η Κατερίνα Σαντίκου ιδρύτρια του Workathlon, ο εν λόγω κλάδος ήδη βρίσκεται αντιμέτωπος με ελλείψεις προσωπικού και το πρόβλημα αυτό θα συνεχίσει να ταλαιπωρεί τους εργοδότες για τουλάχιστον τρία με τέσσερα χρόνια ακόμη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το 2021 οι ελλείψεις προσωπικού αφορούσαν 50.000 θέσεις εργασίας, ενώ το 2022 έφτασαν στις 61.000 θέσεις εργασίας. Περίπου μια στις πέντε θέσει, δηλαδή, μένει κενή ενώ πολλοί ήταν οι εργαζόμενοι που εγκατέλειψαν την εργασία τους στα μέσα της σεζόν. Για το λόγο αυτό, φέτος είδαμε αρκετά ξενοδοχεία να μην ανοίγουν όλα τα δωμάτια, να μην μπορούν δηλαδή να λειτουργήσουν πλήρως για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν», σημείωσε η κυρία Σαντίκου.

«Στον τομέα του Τουρισμού και συγκεκριμένα στα ξενοδοχειακά καταλύματα, αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 380 θέσεις εργασίας. Η εταιρεία μας, που είναι μια νεοφυής επιχείρηση, ξεκίνησε το 2017 και σήμερα έχει 70.000 υποψηφίους στη βάση δεδομένων της και τη χρονιά που διανύουμε 400 εργοδότες. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσες θέσεις έχουν καλυφθεί γιατί εμείς κάνουμε το “matching”», επεσήμανε η κυρία Σαντίκου.

Ωστόσο, όπως υπογράμμισε η ίδια, όποιος αναζητά εργασία στον χώρο του Τουρισμού μπορεί να βρει. Χρειάζεται βέβαια αναβάθμιση των δεξιοτήτων και σε αυτό πρέπει να επενδύσουν τόσο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, όσο και οι εργοδότες. Μπορεί η εποχικότητα να λειτουργεί αποτρεπτικά για πολύ κόσμο, όμως οι μισθοί είναι καλοί και οι σοβαρές επιχειρήσεις φροντίζουν και για τη σωστή διαμονή των εργαζομένων. «Ανεργία στο νότιο Αιγαίο, την Κρήτη και το Ιόνιο δεν υπάρχει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρ’ όλα αυτά οι ελλείψεις προσωπικού ακουμπούν και στο δημογραφικό ζήτημα, και είναι ένα θέμα που απασχολεί όχι μόνο την Ελλάδα και όλη την Ευρώπη. Πρέπει αρχικά να διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσελκύσουμε κόσμο που είναι ήδη στην Ελλάδα, στο χώρο του τουρισμού και αυτό έχει να κάνει με τις οικονομικές απολαβές αλλά και με τα γενικότερα κίνητρα, τα οποία πρέπει να συνδυαστούν με εκπαίδευση, και κατά δεύτερον να δούμε πώς μπορούμε να φέρουμε κόσμο από έξω. Είδαμε κάτι παρόμοιο να γίνεται στον πρωτογενή τομέα και είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει».

Όπως επεσήμανε ο CEO του kariera.gr, Θεόφιλος Βασιλειάδης, «υπάρχουν περισσότερες θέσεις εργασίας από τους ανθρώπους που ψάχνουν δουλειά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι η δουλειά που τούς ταιριάζει ή που επιθυμούν. Δεν λέω ότι υπάρχουν καλές δουλειές για όλους, αλλά υπάρχουν δουλειές.

Εμείς στη βάση δεδομένων μας έχουμε ένα εκατομμύριο ανθρώπους που, όμως, είναι κυρίως άνθρωποι που ψάχνουν να αλλάξουν εργασία. Εκτιμώ ότι τα πραγματικά νούμερα της ανεργίας θα μειωθούν αν πάψουν να παραμένουν στα μητρώα του ΟΑΕΔ, εγγεγραμμένοι, οι άνεργοι που αρνούνται τις προτάσεις για εργασία που τούς γίνονται».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναφορικά με τους κλάδους που θα έχουν μεγάλη απορρόφηση στο μέλλον, ο κ.Βασιλειάδης τόνισε ότι είναι κυρίως επαγγέλματα που σχετίζονται με την τεχνολογία και τον πρωτογενή τομέα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης