Σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης έχει εισέλθει ο όμιλος ‘Αβαξ. Η ολοκλήρωση σημαντικών έργων αλλά και η ανάληψη νέων, η μείωση του δανεισμού καθώς και το ύψος του ανεκτέλεστου υπολοίπου διαμορφώνουν ένα πιο θετικό πλαίσιο συνθηκών για τη μελλοντική κερδοφορία, ενισχύοντας σταθερά τις προοπτικές περαιτέρω μεγέθυνσης και ισχυροποίησης του ομίλου.

   Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης ο πρόεδρος του ομίλου Χρήστος Ιωάννου, στο εννεάμηνο του 2022 με βάση τα επίσημα τελευταία στοιχεία, η κερδοφορία της ‘Αβαξ άγγιξε τα 33,6 εκατ. ευρώ. Εφέτος αναμένεται ενίσχυση του κύκλου εργασιών κατά 40% φτάνοντας στα 500 εκατ. ευρώ, από περίπου 360 εκατ. ευρώ το 2022. Τα EBITDA το 2022 διαμορφώθηκαν σε περίπου 65 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση του ομίλου να μην αποκλείει εφέτος τη διανομή κερδών στους μετόχους. Την ίδια στιγμή επετεύχθη μείωση του δανεισμού και συγκεκριμένα στον συνολικό δανεισμό (-45%) καθώς επίσης και στον καθαρό δανεισμό (-50%) από τέλος του 2020.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, ο συνολικός δανεισμός του ομίλου στο εννεάμηνο του 2022 ανήλθε στα 368 εκατ. ευρώ (καθαρός δανεισμός 327 εκατ. ευρώ) ενώ στο τέλος του 2022 διαμορφώθηκε στα 307 εκατ. ευρώ (καθαρός 225 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι εντός του 2023 θα πραγματοποιηθεί αποπληρωμή 101 εκατ. ευρώ των υφιστάμενων ομολογιακών δανείων. Μάλιστα, εξετάζεται να συναφθεί πρόσθετο ομολογιακό δάνειο για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων το ενδεχόμενο έκδοσης.

   Ο όμιλος διαθέτει πλέον ένα σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, δημόσιων και ιδιωτικών σε Ελλάδα και εξωτερικό, που αγγίζει τα 2,16 δισ. ευρώ εκ των οποίων έχει ήδη συμβασιοποιηθεί ποσό 2,12 δισ. ευρώ (ποσοστό 98%). Πρόσφατα, υπέγραψε τη σύμβαση για την κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – ‘Αμφισσα.

Το μεγάλο αυτό οδικό έργο, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μιτζάλης, διευθύνοντα σύμβουλο ομίλου ‘Αβαξ προστίθεται στα υπόλοιπα σημαντικά έργα που κατασκευάζει η ‘Αβαξ όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το FlyOver (νέα ανατολική περιφερειακή οδός) της Θεσσαλονίκης, η φάση Α’ των έργων υποδομής στο Ελληνικό και το City of Dreams Mediterranean Integrated Casino Resort στη Λεμεσό. Επίσης, κατάφερε να ολοκληρώσει και να παραδώσει εμβληματικά έργα σε όλο το φάσμα των τομέων δραστηριοποίησής του, όπως ο IGB και η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   Σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, ο όμιλος αξιολογεί τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον κλάδο, δεδομένης της πληθώρας των υπό δημοπράτηση έργων στην Ελλάδα, αλλά και τη μεταστροφή που έχει προκληθεί ως προς τις επενδύσεις σε υποδομές φυσικού αερίου.

Με δεδομένη την εξειδίκευση της εταιρίας στον κλάδο, θεωρεί πως έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών έργων αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής του σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση της στη σχετική αγορά.

   Σημειώνεται ότι στον τομέα ενεργειακών και βιομηχανικών έργων, σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο της αποθείωσης του σταθμού της ΔΕΗ στον ‘Αγιο Δημήτριο και η κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου της ΔΕΗ στον ‘Αγιο Χριστόφορο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα, ο όμιλος αποτελεί βασικό παίκτη στη διεθνή αγορά τεχνολογικά προηγμένων και πολύπλοκων ενεργειακών και βιομηχανικών έργων μεγάλης κλίμακας με τη μέθοδο μελέτης, προμήθειας υλικών και κατασκευής (EPC). Στο πλαίσιο αυτό, διεκδικεί σημαντικά έργα σε Ελλάδα, Ιορδανία και ΗΑΕ.

   Εστιάζοντας στον τομέα των παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, η διοίκηση επεσήμανε ότι το χαρτοφυλάκιο σε συμβάσεις υποδομών (εξαιρουμένων των μαρίνων) αποτιμήθηκε σε περίπου 400 εκατ. ευρώ την τρέχουσα περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τον υπολειπόμενο χρόνο και το χαρακτήρα κάθε σύμβασης ενώ παρά τη λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης της Αττικής Οδού στα τέλη του 2024 η αξία του διατηρείται μακροπρόθεσμα.

Η σταδιακή μεταφορά συμμετοχών στη θυγατρική ‘Αβαξ Παραχωρήσεις, μαζί με τον συνδεδεμένο τραπεζικό δανεισμό, θα κάνει πιο ξεκάθαρη τη δομή και την αξία του χαρτοφυλακίου, δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης