Η Air India συμφώνησε να αγοράσει 250 τζετ από την Airbus (AIR.PA), μέρος μιας συμφωνίας-μαμούθ για 470 αεροπλάνα, καθώς ο αερομεταφορέας προαναγγέλλει μια μεταμόρφωση δεκαετιών υπό τους νέους ιδιοκτήτες της, την Tata Group.

Η παραγγελία περιλαμβάνει 210 αεροσκάφη στενής ατράκτου και 40 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, τα οποία θα χρησιμοποιήσει η Air India για να «πετάξει πολύ μεγάλες διαδρομές σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο πρόεδρος της Tata N Chandrasekaran.

Η συμφωνία αναμένεται να περιλαμβάνει επίσης παραγγελία για 220 αεροπλάνα από την ανταγωνιστική Boeing (BA.N) της Airbus, ανέφερε το Reuters. άρθρο-προτροπή-συσκευές

«Είμαστε δεσμευμένοι να δημιουργήσουμε μια αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης… ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι ένας σύγχρονος στόλος που είναι αποτελεσματικός και μπορεί να αποδώσει για όλα τα δρομολόγια», δήλωσε ο Chandrasekaran κατά τη διάρκεια μιας εικονικής ενημέρωσης τύπου.

Στη διαδικτυακή εκδήλωση παρευρέθηκαν ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι και ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, σηματοδοτώντας την πολιτική και οικονομική σημασία μιας συμφωνίας που περιλαμβάνει τον πρώην σημαιοφόρο της Ινδίας. Τελευταίες ενημερώσεις

Η Boeing βλέπει ανάπτυξη των ταξιδιών καθώς η Air India ετοιμάζει τεράστια παραγγελία τζετ Η HAL της Ινδίας σε συνομιλίες για τις εξαγωγές μαχητικών αεροσκαφών Tejas, αντιμετωπίζει οπισθοδρόμηση στη Μαλαισία

Η Βρετανία χαιρετίζει τη συμφωνία της Air India με την Airbus και τη Rolls-Royce.

«Αυτή η σημαντική συμφωνία δείχνει, μαζί με την εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ Ινδίας και Γαλλίας, τις επιτυχίες και τις φιλοδοξίες του τομέα της πολιτικής αεροπορίας στην Ινδία. Σήμερα, η πολιτική αεροπορία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης της Ινδίας», είπε ο Μόντι.

Πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι η Ινδία έχει ασκήσει επανειλημμένα πιέσεις ώστε η Airbus να προσθέσει μια τελική γραμμή συναρμολόγησης στη χώρα, που να ταιριάζει με ένα εργοστάσιο στη βόρεια Κίνα, αλλά η αεροπλάνα συνεχίζει να απορρίπτει την ιδέα για οικονομικούς και βιομηχανικούς λόγους.

Ωστόσο, η αεροπορική συμφωνία αναμένεται να έχει και άλλες βιομηχανικές παρενέργειες, με τον Πρόεδρο Μακρόν να δεσμεύεται ότι η Γαλλία θα συνεργαστεί με την Ινδία πέρα από τα αεροσκάφη.

«Αυτό το επίτευγμα δείχνει ότι η Airbus και όλοι οι Γάλλοι εταίροι της είναι πλήρως αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη νέων τομέων αφοσίωσης με την Ινδία», είπε ο Μακρόν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης βίντεο.

Ο Chandrasekaran είπε ότι η Airbus και η Tata εργάζονται σε μεγαλύτερες συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένης της φιλοδοξίας «να φέρουν την κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών κάποια στιγμή στο μέλλον».

«Βλέπουμε αυτή τη στιγμή ως την πιο σημαντική στιγμή για την Air India του Ομίλου Tata, την ινδική αεροπορία και τον κατασκευαστικό τομέα στην Ινδία», είπε. Η συμφωνία θα αποτελέσει σημείο καμπής για την Air India, η οποία, υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Campbell Wilson, εργάζεται για να αναζωογονήσει τη φήμη της ως αεροπορικής εταιρείας παγκόσμιας κλάσης και να αποτινάξει την εικόνα της ότι είναι μια καθυστερημένη, υποβαθμισμένη επιχείρηση με γηρασμένο στόλο και κακή εξυπηρέτηση.

Η παραγγελία της Air India αναμένεται να ξεπεράσει τη συνδυασμένη συμφωνία της American Airlines (AAL.O) για 460 αεροπλάνα Airbus και Boeing πριν από περισσότερο από μια δεκαετία – καθιστώντας την τη μεγαλύτερη συμφωνία αεροπορικής εταιρείας. Το Reuters τον Δεκέμβριο ανέφερε ότι η Air India βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις για μια συμφωνία κοντά στα 500 αεροπλάνα.

Ακόμη και μετά από σημαντικές αναμενόμενες εκπτώσεις, η συμφωνία θα αξίζει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε μια ασταθή περίοδο για τους γίγαντες αεροπλάνων των οποίων τα αεριωθούμενα είναι και πάλι σε ζήτηση μετά την πανδημία, αλλά που αντιμετωπίζουν αυξανόμενες βιομηχανικές και περιβαλλοντικές πιέσεις.

«Είναι σημαντικό για τον κλάδο, διότι δεδομένων των πρόσφατων αναταράξεων στην αγορά της Κίνας, η εναλλακτική αγορά ανάπτυξης είναι η Ινδία», δήλωσε ο ανεξάρτητος σύμβουλος αεροπορίας Bertrand Grabowski.

«Η Ινδία στέλνει επίσης ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα ότι θέλει να παραμείνει προσκολλημένη στη Δύση σε μια εποχή που φαίνεται διφορούμενη για τις ρωσικές κυρώσεις», δήλωσε ο Γκραμπόφσκι, πρώην τραπεζίτης με μεγάλη εμπειρία σε πολιτικά ευαίσθητες διεθνείς αεροπορικές συμφωνίες.