Επενδύσεις ύψους 61 εκατ. ευρώ θα πραγματοποιήσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έως και 2019, στοχεύοντας στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά.
Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, μιλώντας σε δημοσιογράφους. Παράλληλα πρόσθεσε ότι η διοίκηση βρίσκεται στην τελική φάση εκπόνησης ενός τριετούς επενδυτικού πλάνου για την περίοδο 2019-2021.
«Είμαστε στην Ελλάδα, επενδύουμε στην Ελλάδα και χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον για τη χώρα», ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης και συνέχισε:
«Στην Ελλάδα η κοινωνία, λόγω της οικονομικής κρίσης, έχει υποστεί μια πολύ μεγάλη πίεση από αρνητικά νέα. Η κρίση ήταν τόσο μεγάλη που είναι φυσιολογικό να υπάρχει ροπή προς το αρνητικό.
Ωστόσο, όλοι έχουμε την ευθύνη και την ευκαιρία να κάνουμε ότι μπορούμε για να πάει η χώρα μπροστά. Εμείς, στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα με ορμή».
Παράλληλα, επεσήμανε ότι ακόμα και στα χρόνια της κρίσης η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επένδυσε 142 εκατ ευρω , από το 2009 έως το 2017.
Την ίδια στιγμή, σημείωσε, η κερδοφορία της εταιρείας υπέστη πολύ σοβαρό πλήγμα. Αυτό σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη αποδεικνύει ότι «η Αθηναϊκή Ζυθοποιία σκέπτεται για την Ελλάδα μακροπρόθεσμα και είναι δεσμευμένη ότι ήταν, είναι και θα είναι με τον τρόπο που πρέπει να είναι».
Η Αθηναϊκή Ζυθοποία, όπως ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης στηρίζει έμπρακτα την ελληνική οικονομία και αυτό αποδεικνύεται από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, το οποίο συμπληρώνει εφέτος την πρώτη του δεκαετία επισφραγίζοντας μια επιτυχή πορεία που αποδίδει σημαντικούς καρπούς για την ελληνική οικονομία, τον πρωτογενή τομέα και τις τοπικές κοινωνίες.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για το πώς ορισμένες πρωτοβουλίες μπορούν να έχουν θετική επίπτωση σε διαφορετικές μορφές της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας στη χώρα.
«Πιστεύουμε ότι την ελληνική της ψυχή, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν την έχασε ποτέ” ανέφερε και συνέχισε ” η ελληνικότητα έχει πολλές παραμέτρους. Κάποιοι πίσω από κραυγές περί ελληνικότητας κρύβουν άλλα πράγματα.
Ωστόσο, όποιος θέλει να συζητήσουμε περί ελληνικότητας, εμείς είμαστε ανοιχτοί αλλά αυτό να γίνει με νούμερα και με στοιχεία».
«Κάποιοι καταναλώνουν την ενέργεια τους στο να ασχολούνται συνέχεια μαζί μας προσπαθώντας να δημιουργήσουν εντυπώσεις αντί να ασχολούνται με τον Έλληνα καταναλωτή και τις ανάγκες του, να ασχολούνται μαζί μας και να προσπαθούν να χτίσουν την εικόνα τους μέσα από αρνητική καμπάνια» πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στην αντιδικία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας–Θράκης τόνισε:
«Εμείς δεν θέλουμε να χαλάμε την ενέργειά μας σε δικαστήρια και σε ένα πόλεμο χαρακωμάτων. Σκοπός μας είναι να ασχοληθούμε σοβαρά με τον Έλληνα καταναλωτή και να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε την κατακεφαλήν κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα.
Υπάρχει δέσμευση προς όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας μας ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να ρίχνει λάσπη στην εταιρεία μας χωρίς νομικές επιπτώσεις».
Κληθείς να σχολιάσει την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την επιβολή προστίμου στην εταιρεία, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε:
«Σεβόμαστε απόλυτα την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ωστόσο, έχουμε το δικαίωμα να διαφωνούμε. Πιστεύουμε ότι σε κάποια φάση θα αποδείξουμε ότι η αγορά μπύρας ήταν και είναι ανοικτή.
Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα είναι μια αγορά όπου όλοι οι παίκτες θα σκέφτονται την προστιθέμενη αξία και πως θα αυξήσουν την κατά κεφαλήν κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα».
Αναφορικά με την πορεία της αγοράς μπύρας, στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, τόνισε ότι η κατανάλωση δείχνει σημάδια ανάκαμψης με σύμμαχο τον καιρό που έχει βοηθήσει πολύ.
«Η αγορά τους πρώτους πέντε μήνες έχει θετικό πρόσημο. Εκτιμούμε ότι υπάρχει μικρή ανάπτυξη της. Εμείς ακολουθούμε την τάση αυτή της αγοράς και αισιοδοξούμε ότι θα είναι καλή χρονιά για την εταιρεία» ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης.
Το 2017 η εταιρεία έκλεισε με τζίρο περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ εξάγει περίπου το 10% της παραγωγής της. Σημειώνεται ότι το 2017 η συνολική κατανάλωση μπύρας εκτιμάται πως υποχώρησε κατά 4%.
Ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η διοίκηση συνεχίζει να αξιολογεί σε ποιες αγορές στο εξωτερικό υπάρχει δυνατότητα για ανάπτυξη προκειμένου να επικεντρωθούν περαιτέρω οι εξαγωγές της.
Ο κ. Δανιηλίδης αναφέρθηκε και στην υψηλή φορολογία που έχει επιβληθεί στον κλάδο και ειδικότερα στους μεγάλους ζυθοποιούς, σχολιάζοντας ότι «αυτό που θέτουμε είναι να έχουμε σοβαρό διάλογο για τα θέματα του κλάδου και να βρούμε λύσεις και με το κράτος αλλά και με τους υπόλοιπους παίκτες του χώρου, που θα είναι προς όφελος του καταναλωτή της ελληνικής οικονομίας και των εταιρειών».
Πηγή: ΑΜΠΕ