Το 52% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των χρηματοοικονομικών συναλλαγών στο διαδίκτυο κατέβαλαν αποζημιώσεις σε πελάτες τους που έπεσαν θύματα ηλεκτρονικής απάτης, σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήγαγαν το 2014 οι εταιρείες B2B International και Kaspersky Lab.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, οι περισσότερες αποζημιώσεις δόθηκαν χωρίς να έχουν ουσιαστικά ερευνηθεί οι συνθήκες γύρω από αυτά τα γεγονότα.

Επίσης, στην έρευνα σημειώνεται ότι σχεδόν το ένα τρίτο των εταιρειών πιστεύει ότι τα έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές απειλές είναι μικρότερα σε σχέση με το κόστος της προστασίας.
Η έρευνα συμπεραίνει ότι αρκετοί οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των επιγραμμικών (online) πληρωμών είναι προετοιμασμένοι να δεχτούν τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές επιθέσεις.

Οι εκπρόσωποι των χρηματοοικονομικών εταιρειών και οι εργαζόμενοι σε online καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν με βεβαιότητα, σε ποσοστό 28% και 32% αντίστοιχα, ότι οι συνολικές ζημίες από το ψηφιακό έγκλημα, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων για χρήματα που έχουν κλαπεί, δεν υπερβαίνουν το κόστος της εγκατάστασης λύσεων ασφάλειας.

Παράλληλα, μόνο το 19% των χρηματοοικονομικών εταιρειών και το 7% των online καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα κόστη που σχετίζονται με την αποζημίωση των πελατών βρίσκονται μεταξύ των τριών σοβαρότερων συνεπειών της ψηφιακής απάτης.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το Kaspersky Security Network, σχεδόν 4 εκατομμύρια χρήστες των προϊόντων της Kaspersky Lab ήρθαν αντιμέτωποι με κακόβουλο λογισμικό (malware) «οικονομικό» που επιχείρησε να κλέψει τα χρήματά τους το 2013 (αύξηση 18,6% σε σχέση με το 2012). Τον Δεκέμβριο του 2013, αρκετές τράπεζες στη Βόρεια Αμερική υπέστησαν συνολική ζημία άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων εξαιτίας της διαρροής στοιχείων τραπεζικών καρτών και προσωπικών δεδομένων των πελατών τους. Ωστόσο, οι συνολικές απώλειες είναι πιθανότατα υψηλότερες.
Προφανώς, η συνεχής ανάπτυξη του ψηφιακού εγκλήματος θα δημιουργήσει μία κατάσταση κατά την οποία οι αποζημιώσεις που θα καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες, θα υπερβαίνουν τόσο τα κόστη για την προστασία των συναλλαγών όσο και τους προϋπολογισμούς για αποζημιώσεις.

«Εκτός από την ανάγκη να δεσμεύσουν κεφάλαια από τον προϋπολογισμό τους για την αποζημίωση των πελατών, οι χρηματοοικονομικές εταιρείες θα πρέπει να καλύψουν και τα κόστη που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των παραπόνων των πελατών. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ακόμη και αν τα χρήματα επιστραφούν στα θύματα σύντομα, οι πελάτες πιθανότατα θα είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί για τον αν θα ξαναχρησιμοποιήσουν υπηρεσίες που δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι οι online λογαριασμοί είναι ασφαλείς. Γενικά, πιστεύουμε ότι η πρόληψη των απωλειών είναι σαφώς καλύτερη από την αποζημίωση» σχολίασε ο Ρος Χόγκαν, επικεφαλής του τμήματος πρόληψης απάτης στην Kaspersky Lab.

«Οι προσαρμοσμένες λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τις online συναλλαγές, όπως η πλατφόρμα Kaspersky Fraud Prevention, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο που προέρχεται από online απάτες στο ελάχιστο. Αυτό σημαίνει ότι τα κεφάλαια που έχουν δεσμευθεί για αποζημιώσεις, μπορούν να απελευθερωθούν και να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ