Του Κώστα Ιερίδη
Αντιμέτωπη με σοβαρά εμπόδια φαίνεται να βρίσκεται η μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση των τελευταίων ετών.
Aερομεταφορείς όπως η Ryanair έχουν ανακοινώσει τη μείωση της συχνότητας των πτήσεων από και προς τη ΘεσσαλονίκηΑυτήν τη φορά τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία» που θα εκτελούνται την τουριστική περίοδο του 2017, μειώνοντας τη χωρητικότητα του αερολιμένα κατά 50%, φαίνεται να είναι η αιτία που η αποκρατικοποίηση από την οποία το Δημόσιο θα έχει εισπράξεις 1,23 δις ευρώ είναι στον αέρα.
Συγκεκριμένα, η έναρξη του έργου της διασταύρωσης των διαδρόμων του αεροδρομίου θα οδηγήσει σε μείωση της χωρητικότητας κατά 50% και για τον λόγο αυτόν αερομεταφορείς, όπως η Ryanair έχουν ανακοινώσει τη μείωση της συχνότητας των πτήσεων από και προς τη Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα σχεδιάζουν να κινηθούν και άλλοι αερομεταφορείς, ενώ πρακτορεία ταξιδιών δεν είναι σε θέση να πουλήσουν τα τουριστικά «πακέτα», καθώς δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθεί η διαθεσιμότητα των αναγκαίων slots στο «Μακεδονία».
Προβλήματα ασφάλειας
Κι ενώ όλοι ζητούν να μετατεθούν τα έργα για τον Σεπτέμβριο του 2017, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου και προτείνει -κατά τη διάρκεια των εργασιών- να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος από-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι τον χώρο στάθμευσης.
Ωστόσο, η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου δημιουργεί πληθώρα ερωτημάτων ασφαλείας, καθώς:
– πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου (καλοκαιρινή-τουριστική περίοδος)
– η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται υπό εξαιρετικά επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως.
– ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, τη στιγμή που στη Θεσσαλονίκη η ομίχλη αποτελεί σύνηθες φαινόμενο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει εάν δεν διευθετηθεί το ζήτημα που έχει προκύψει με το «Μακεδονία, το οποίο αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας και πυλώνα της ιδιωτικοποίησης. Και αυτό διότι εάν η Fraport, όπως αναφέρουν κύκλοι κοντά στην ιδιωτικοποίηση, παραλάβει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, είναι υποχρεωμένη να αναστείλει τη λειτουργία του, έως ότου ολοκληρωθούν τα έργα του Δημοσίου, καθώς δεν θα είναι σε θέση να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων.
Έτσι, όλοι περιμένουν να λάβει πρωτοβουλία το Υπουργείο Υποδομών, που είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο για την υπόθεση.
Διαβάστε επίσης: