Σε υπολογίσιμο έξοδο για το μέσο εργαζόμενο στην Ελλάδα μετατρέπεται και πάλι η τιμή της βενζίνης, που ακριβαίνει σταθερά το τελευταίο διάστημα, χωρίς γίνεται απολύτως σαφές για ποιον ακριβώς λόγο συμβαίνει αυτό. Οι εταιρείες και τα διυλιστήρια αποδίδουν τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, τις οποίες όμως δεν ακολουθεί η ελληνική αγορά όταν αυτές πέφτουν. Οι βενζινοπώλες την περασμένη εβδομάδα «έδειξαν» τις εταιρείες ως υπεύθυνες για την αύξηση του κόστους των καυσίμων και το αρμόδιο υπουργείο περιορίζεται στο να καταγράφει τις τιμές.

Έτσι, νέα άνοδο, κατά 0,58%, σημείωσε η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, σύμφωνα με τις πανελλαδικές τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, την Παρασκευή.

Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 0,869 ευρώ ανά λίτρο, ενώ ο μέσος όρος της προηγούμενης Παρασκευής ήταν 0,864 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, κάτω από τα 41 δολάρια το βαρέλι υποχωρεί η τιμή του πετρελαίου, εν μέσω ενδείξεων για επιδείνωση της οικονομικής κρίσης στις ΗΠΑ και μείωση της ζήτησης στην κορυφαία καταναλώτρια ενέργειας του κόσμου.

Οι ανησυχίες για την κατάσταση της οικονομίας και τα μειωμένα εταιρικά κέρδη επηρέασαν αρνητικά και τα χρηματιστήρια, τα οποία υποχώρησαν σε χαμηλά μίας εβδομάδας, αλλά και το ευρώ.

Οι τιμές του «μαύρου χρυσού» έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 100 δολάρια από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα του Ιουλίου, πάνω από τα 147 δολάρια το βαρέλι.

Έτσι, η τιμή του αμερικανικού ελαφρού αργού στα συμβόλαια παράδοσης Μαρτίου διαμορφωνόταν στα 40,43 δολάρια το βαρέλι, μειωμένη κατά 1,25 δολάρια ή 3%.

Στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων του Λονδίνου, η τιμή του πετρελαίου τύπου Brent υποχωρούσε κατά 89 σεντς ή 1,9% στα 44,99 δολάρια το βαρέλι.

Την περασμένη εβδομάδα, τα στοιχεία που ανακοίνωσε το αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας έδειξαν μείωση της ζήτησης πετρελαίου στις ΗΠΑ το Νοέμβριο κατά 1,577 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.