Με τη θηλιά της ύφεσης σφιχτά δεμένη στον οικονομικό τους κορμό, κινούνται όλες οι μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως.

Το θολό σκηνικό απλώς επιτείνει το κύμα απολύσεων, περικοπών και αναβολής επενδυτικών σχεδίων, καθώς σε καθημερινή βάση πλέον, ανακοινώνονται κάκιστα οικονομικά αποτελέσματα.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία- που είναι ένα βήμα πριν το λουκέτο- General Motors κλείνει προσωρινά τρία από τα εργοστάσιά της στο Μεξικό.

Τα εργοστάσια του Σαν Λουίς Ποτοσί, του Γκουαναχουάτο και της Κοαουίλα θα κλείσουν στις 22 Δεκεμβρίου και θα ξανανοίξουν σταδιακά τον Ιανουάριο του 2009.

Ταυτόχρονα η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota ανακοινώνει την αναβολή της κατασκευής ενός νέου εργοστασίου της στις ΗΠΑ, «εξαιτίας της ραγδαίας υποχώρησης της αγοράς».

Το νέο εργοστάσιο στο Μισισίπι θα φιλοξενούσε τις αλυσίδες συναρμογής του υβριδικού αυτοκινήτου Prius, που έως σήμερα κατασκευάζεται αποκλειστικώς στην Ιαπωνία.

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο ιαπωνικός Τύπος ανέφερε πως η ίδια αυτοκινητοβιομηχανία θα προέβαινε σε σημαντικές περικοπές στην παραγωγή της το 2009, με 8 εκατομμύρια οχήματα, έναντι 9 εκατομμυρίων που παράγονται κανονικά.

Αλλά και η Suzuki ανακοινώνει ότι αποχωρεί από το αγωνιστικό σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτου (WRC) λόγω της κάκιστης οικονομικής κατάστασης.

Ήδη η Honda ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι αποχωρεί από τη Formula 1.   

Αλλά και στις τράπεζες είναι παρόμοιο το σκηνικό. Η δεύτερη σε μέγεθος τράπεζα της Ελβετίας, η Credit Suisse μειώνει το προσωπικό της στο επενδυτικό σκέλος στην Ιαπωνία, κατά το ήμισυ.

Η τράπεζα, ακολουθεί κατά πόδας τα βήματα της Morgan Stanley και της Citigroup, οι οποίες επίσης μειώνουν το προσωπικό τους στην Ιαπωνία, καθώς η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση επεκτείνεται στην Ασία.