Τον Ιούνιο, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος του Ηνωμένου Βασιλείου, ανακοίνωσε μια σειρά από προσφορές τελευταίας στιγμής, στην Τουρκία με αναχωρήσεις διαθέσιμες μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου. Στην διαφήμιση ακουγόταν μια φωνή που έλεγε: «Δεν είναι αργά για να ανακαλύψετε την Τουρκία με την Tui, από 279 λίρες στερλίνες ανά άτομο αυτό το Καλοκαίρι». Το κείμενο στην οθόνη ανέφερε: «Αναχωρήσεις μεταξύ 01/09/2018 και 31/10/2018 από επιλεγμένα αεροδρόμια».
Μια καταγγελία που έλαβε η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων αμφισβήτησε κατά πόσο η διαφήμιση ήταν παραπλανητική, καθώς οι ημερομηνίες αναχώρησης δεν ήταν κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Η Tui UK και η ASA διαφωνούσαν με τον ορισμό του όρου «καλοκαιρινές διακοπές» με τον φορέα εκμετάλλευσης, δηλώνοντας ότι η περίοδος των θερινών διακοπών είναι από την 1η Απριλίου έως τις 31 Οκτωβρίου.
Η ASA δήλωσε ότι οι καταναλωτές θα ερμήνευαν τον όρο «καλοκαιρινές διακοπές» που σημαίνει διακοπές για ταξίδια κατά τους ημερολογιακούς μήνες του Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου – που όλοι συνήθως αναφέρονται ως καλοκαιρινοί μήνες, συμπεριλαμβανομένης της σχολικής περιόδου διακοπών.
Η Tui ισχυρίστηκε ότι η διαφήμιση αφορούσε ενήλικες καθώς και οικογένειες και ότι η αναφορά στις καλοκαιρινές διακοπές στη διαφήμιση ήταν ότι η προσφορά ήταν διαθέσιμη κατά τη διάρκεια της περιόδου. Ο οργανισμός τηλεοπτικής διαφήμισης Clearcast δήλωσε ότι όλες οι πληροφορίες που αφορούν τις προϋποθέσεις ήταν σαφώς διευκρινισμένες στη διαφήμιση. Πρόσθεσε δε ότι οι πρώτες δύο εβδομάδες των αναχωρήσεων ήταν ακόμα εντός των καλοκαιρινών μηνών.
Απαγορεύοντας την διαφήμιση, η ASA έκρινε: «Είπαμε στην Tui UK να διασφαλίσει ότι η μελλοντική διαφήμισή της δεν θα παραπλανούσε, ισχυριζόμενη ότι θα προσφέρει καλοκαιρινές διακοπές, αν αυτές οι διακοπές ήταν εκτός της περιόδου που οι καταναλωτές θα μπορούσαν να θεωρήσουν ως το καλοκαίρι.
Αναγνωρίσαμε επίσης τα σχόλια της Clearcast ότι οι πρώτες δύο εβδομάδες της αναχώρησης ήταν ακόμα εντός της θερινής περιόδου, η οποία έτρεξε το Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, δεν θεωρήσαμε ότι η περίοδος ταξιδιού του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου ήταν πιθανό να ευθυγραμμιστεί με την κατανόηση του όρου από τους καταναλωτές στο πλαίσιο της διαφήμισης. Επειδή η προσφορά δεν ήταν διαθέσιμη για ταξίδια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες του Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση ήταν παραπλανητική».
Πηγή: money-tourism.gr