Ανάστατος είναι ο κλάδος των Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας για το νέο τρόπο φορολόγησης και εκτελωνισμού εισαγομένων (μεταχειρισμένων) οχημάτων.

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΕΑΕ τονίζει πως αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα για τον νέο τρόπο φορολόγησης-εκτελωνισμού, τότε θα οδηγηθούν στο χείλος του γκρεμού χιλιάδες εμπορίες και δεκάδες χιλιάδες υπάλληλοι στην ανεργία και κάνει λόγο για σχέδιο εξόντωσης του κλάδου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος αναφέρει τα ακόλουθα:

«Μετά από πολύμηνη αναμονή και τις αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις από στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την λύση που θα έδινε στην αγορά του αυτοκινήτου ο πολυαναμενόμενος νέος τρόπος φορολόγησης και εκτελωνισμού εισαγόμενων οχημάτων, δυστυχώς τελικά φαίνεται ότι τώρα εξηγείται η παράλογη καθυστέρηση στην ψήφισή του.

Με βάση πληροφορίες που διέρρευσαν στον Τύπο για τα πραγματικά σχέδια του Υπουργείου Οικονομικών, εφόσον όντως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, είμαστε μπροστά σε ένα ιστορικό λάθος που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο χείλος του γκρεμού χιλιάδες εμπορίες αυτοκινήτων, δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους στην ανεργία και βέβαια τους καταναλωτές στην «αγκαλιά» των εισαγωγέων καινούριων αυτοκινήτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά το γεγονός ότι τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών μας διαβεβαίωναν εδώ και μήνες πως ο νέος τρόπος φορολόγησης θα επιβληθεί με γνώμονα την επί ίσοις όροις αντιμετώπιση καινούργιου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μαθαίνουμε εντελώς ξαφνικά ότι όχι μόνο δεν θα γίνει έτσι, αλλά αντιθέτως έρχεται και νέο χαράτσι με τη μορφή “περιβαλλοντικού τέλους” που σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου εξετάζεται να επιβληθεί κατά των εκτελωνισμό, σε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ή και παλαιότερες οδηγίες.

Θεωρούμε βέβαια δεδομένο για λόγους ισονομίας ότι, η επιβολή του “περιβαλλοντικού τέλους” θα επεκταθεί και στα εγχώρια μεταχειρισμένα που ήδη κυκλοφορούν στη χώρα μας με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το πορτοφόλι του καταναλωτή.

Όμως, το σχέδιο «εξόντωσης» των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φαίνεται ότι δεν σταματά εδώ, καθώς σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, ακόμη και η εισαγωγή νεότερων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων γίνεται απαγορευτική, καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται ακόμη και για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για περίπου ένα χρόνο στην ΕΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς, αν τελικά υιοθετηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο που είδε το φως της δημοσιότητας, τότε θα είναι ξεκάθαρο ότι η Πολιτεία εν τέλει δεν θέλει να υπάρχει ένας υγιής ανταγωνισμός μεταξύ καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, και με πρόφαση το… περιβάλλον θα εξυπηρετήσει και πάλι συγκεκριμένους κύκλους συμφερόντων κάνοντας παντελώς απαγορευτική την εισαγωγή γενικά, ακόμα και σχεδόν καινούργιων αυτοκινήτων.

Αν τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών δεν διαψεύσουν άμεσα και έμπρακτα τις ανωτέρω φήμες, τότε θα είναι συνένοχοι σε ένα «έγκλημα» ενάντια στους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το οποίο αυτή τη φορά δε θα μείνει αναπάντητο και πλέον το λόγο θα έχουν τόσο ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να δοθεί μια οριστική λύση στο φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού που έχει επικρατήσει στον κλάδο εδώ και δεκαετίες!.

Γραφείο Τύπου ΣΕΕΑΕ».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης