Σε αγώνα δρόμου επιδίδεται η κυβέρνηση προκειμένου να βρει ισοδύναμα μέτρα ύψους 300 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αποτρέψουν την επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κυβέρνηση εξετάζει αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας, αύξηση φόρου σε προϊόντα καπνού και αλκοολούχα ποτά, αύξηση διοδίων και επιβολή ειδικής εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεωνΟ χρόνος πιέζει το «κυνήγι» του Μαξίμου για εναλλακτικές καθώς η Πέμπτη είναι μία ακόμη κρίσιμη για τις διαπραγματεύσεις ημέρα: Αφενός, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο αναπληρωτής του Γιώργος Χουλιαράκης θα δώσουν το παρών στο EuroWorking Group που θα εξετάσει την την εκταμίευση της δόσης των δύο δισ. ευρώ, αφετέρου κατατίθενται προς συζήτηση στη Βουλή δύο νομοσχέδια-«φωτιά» (το ένα αφορά στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και το άλλο στην εφαρμογή των προαπαιτούμενων μέτρων που ψηφίστηκαν).

Η πρώτη πρόταση που έπεσε στο τραπέζι για τα ισοδύναμα μέτρα, αφορά στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας. Όμως, για να καλυφθεί το ποσό των 300 εκατ. ευρώ, που έχει προϋπολογιστεί ως έσοδο από τον ΦΠΑ σε σχολεία και φροντιστήρια, μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας, αυτό σημαίνει αύξηση των τελών 30% κατά μέσο όρο, κάτι που θεωρείται πρακτικά αδύνατο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι, εξετάζονται συμπληρωματικά και άλλα ισοδύναμα, όπως για παράδειγμα, η αύξηση του ειδικού φόρου στα προϊόντα καπνού και στα αλκοολούχα ποτά, η αύξηση των διοδίων, αλλά και η πιθανή επιβολή ειδικής εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων.

Ένα άλλο σενάριο που διακινείται από τα μέσα ενημέρωσης, προβλέπει:

– Σύνδεση τιμής & κυβικών,
– Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού,
– Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού,
– Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:

– 1η κλίμακα: Αύξηση 50€
– 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
– 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
– 4η κλίμακα: Αύξηση 200€

Παραδείγματα για τις επιβαρύνσεις ανά Ι.Χ.

 Για παράδειγμα ένα Ι.Χ. αξίας 50.000 ευρώ, 3.000 κυβικών, εξαετίας: τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 880 ευρώ και με την αύξηση στην 4η κλίμακα θα πληρώσει 1.080 ευρώ. Η αύξηση, δηλαδή, θα είναι 200 ευρώ.

Σε ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ, 1.600 κυβικών, τετραετίας και με εκπομπή CO 201 – 250 (γρ./χλμ.): τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 2,8 ευρώ. Με την κατάργηση εξαίρεσης θα πληρώσει: 50 ή 100€, δηλαδή η αύξηση είναι 47-97 ευρώ.

Όπως αποκάλυψε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, στη συνέντευξή του, ο υπουργός Οικονομικών επιβεβαίωσε ότι θα βρεθούν εναλλακτικές προτάσεις στις επόμενες ημέρες.

Με εντολή του αν. υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη, ετοιμάζεται διάταξη που θα προβλέπει την παράταση επιβολής ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση έως ότου βρεθούν ισοδύναμαΣε ό,τι αφορά στα τέλη κυκλοφορίας –αν δεν προχωρήσει το σενάριο για σημαντική αύξησή τους– τότε το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται επιβολή τελών κυκλοφορίας και σε αυτοκίνητα που σήμερα απαλλάσσονται, αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας, αλλά και παράλληλη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Πάντως, σε κάθε περίπτωση το συνολικό ποσό που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. φέτος θα είναι μεγαλύτερο από το 1,1 δισ. ευρώ που έχει προϋπολογιστεί.

Ένα άλλο μέτρο που μελετάται ως ισοδύναμο για την κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι η επανεξέταση των φοροαπαλλαγών, κυρίως εκείνων που δεν χρησιμοποιούνται από τα μικρά και μεσαία εισοδήματα.

Προς το παρόν η κυβέρνηση θα αναστείλει για μερικές εβδομάδες ακόμα την εφαρμογή του ΦΠΑ με νομοθετική ρύθμιση. Συγκεκριμένα, με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, ετοιμάζεται διάταξη που θα προβλέπει την παράταση ενδεχομένως μέχρι τις 20 Νοεμβρίου ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ των ιδιωτικών σχολείων, φροντιστηρίων κ.λπ. έως ότου βρεθούν τα ισοδύναμα για την κατάργηση του μέτρου. Ωστόσο, το πρώτο πρόστιμο για τον ΦΠΑ έπεσε ήδη με τον ιδιοκτήτη να είναι εξοργισμένος από το μπάχαλο που επικρατεί.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης