Σε στάση αναμονής βρίσκεται η αγορά, καθώς ζητήματα και εκκρεμότητες που απορρέουν από το τρίτο Μνημόνιο παραμένουν ανοιχτά.
Μέσα στον Οκτώβριο σχεδιάζεται να εκδοθούν οι εφαρμοστικές αποφάσεις για τις αλλαγές στην πώληση ψωμιού (δυνατότητα διάθεσης και από άλλα καταστήματα) και γάλακτος, η διάρκεια ζωής του οποίου απελευθερώθηκε με νόμο του Αυγούστου και θα καθορίζεται με ευθύνη της βιομηχανίας, ανάλογα με τη μέθοδο παστερίωσης που εφαρμόζεται.
Σε στάση αναμονής βρίσκεται η αγορά, καθώς ζητήματα και εκκρεμότητες που απορρέουν από το τρίτο Μνημόνιο παραμένουν ανοιχτάΠρόκειται για τροποποιήσεις στους κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), τις οποίες θα υπογράψει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ ο κ. Παπαδεράκης, για το θέμα του ψωμιού το υπουργείο μελετά, χωρίς να παραβιάζεται το πνεύμα των ρυθμίσεων της συμφωνίας, να επιτραπεί μόνο στους φούρνους που υλοποιούν όλη τη διαδικασία αρτοποίησης (από τις πρώτες ύλες ως το τελικό προϊόν) να αναγράφουν τη λέξη «φρέσκο» στο ψωμί. Εναλλακτικά, εξετάζεται να ενημερώνεται ο καταναλωτής ως προς το αν το ψωμί που αγοράζει έχει παρασκευαστεί από νωπή ή κατεψυγμένη ζύμη.
Για τη δε λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπου προσέφυγαν εμπορικές οργανώσεις και εργαζόμενοι κατά της απόφασης που επέτρεψε την πιλοτική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του χρόνου σε δέκα περιοχές της χώρας.
Αν γίνει δεκτή η προσφυγή, θα επανέλθει το καθεστώς των 8 Κυριακών που ίσχυε ήδη, συν όσων αποφασίζουν οι αντιπεριφερειάρχες για την εξυπηρέτηση τοπικών αναγκών· αν απορριφθεί, αναβιώνει το ζήτημα της πλήρους απελευθέρωσης, τουλάχιστον για τις περιοχές πιλοτικής εφαρμογής.
Όποια κι αν είναι η απόφαση όμως, το Υπουργείο Οικονομίας ήδη σχεδιάζει να ορίσει σαφή κριτήρια για τον καθορισμό των τουριστικών περιοχών, ώστε να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων.
Το Μνημόνιο προβλέπει επίσης την πλήρη απελευθέρωση των εκπτώσεων και των προσφορών, ώστε να γίνονται από τις επιχειρήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και χωρίς περιορισμούς.
Διαβάστε επίσης: