Βαθιά το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν χιλιάδες κάτοικοι της Αθήνας αλλά και των άλλων μεγαλουπόλεων, που εγκαταλείπουν σταδιακά τα αστικά κέντρα, εν όψει των πασχαλινών διακοπών, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης στις τιμές των υγρών καυσίμων, αλλά και του ασύμφορου αντιτίμου που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί στους σταθμούς των διοδίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ώρα που ξενοδοχειακοί φορείς ανακοινώνουν πληρότητα που ξεπερνά το 60% στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς, καύσιμα και διόδια καθίστανται γρίφος για… δύσκολους λύτες για όλους εκείνους που θα θελήσουν να αποδράσουν, έστω και για λίγο, από τους αγχώδεις ρυθμούς της πόλης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στο 1,708 ευρώ το λίτρο, μετά τις αυξήσεις των διεθνών τιμών που μετακυλίονται στην εσωτερική αγορά.

Όσοι ταξιδέψουν λόγω Πάσχα στα νησιά θα επιβαρυνθούν με τις υψηλότερες τιμές, καθώς Κρήτη, Επτάνησα και Δωδεκάνησα είναι οι ακριβότερες περιοχές της χώρας, με τιμές που κλιμακώνονται έως 1,899 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντίθετα, στα μεγάλα αστικά κέντρα καταγράφονται οι χαμηλότερες τιμές, από 1,617 ευρώ το λίτρο.

Ακριβότερο το ταξίδι με αυτοκίνητο από το αεροπλάνο!

Ο μεγάλος πονοκέφαλος για τους ταξιδιώτες του Πάσχα αφορά κυρίως στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ενδεικτικά, εάν κάποιος σκεφτεί να ταξιδέψει οδικώς, τότε μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτεί: σε ένα αυτοκίνητο μέσου κυβισμού, το συγκεκριμένο δρομολόγιο μετ’ επιστροφή κοστίζει συνολικά 140 ευρώ σε βενζίνη. Εάν σε αυτά προσθέσουμε και τα κόμιστρα των διοδίων, τα οποία αγγίζουν συνολικά τα 47,2 ευρώ (23,6€ + 23,6€), τότε μιλάμε για ένα κόστος που φθάνει τα 187,2 ευρώ.

Την ίδια ώρα, ένα αεροπορικό εισιτήριο μετ’ επιστροφή για την ίδια ακριβώς διαδρομή και σε οικονομική θέση δεν ξεπερνά τα 140 ευρώ. Όσοι, μάλιστα, προνόησαν, να κλείσουν νωρίτερα θέσεις, κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν πιο συμφέρουσες τιμές.

«Φωτιά» και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Εν τω μεταξύ, ακριβότερα κατά 15% είναι πλέον τα κόμιστρα των ακτοπλοϊκών γραμμών, εξαιτίας της δραματικής αύξησης που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις τιμές των καυσίμων.

Ενδεικτικά, το ταξίδι μιας τετραμελούς οικογένειας από τον Πειραιά προς τη Σάμο θα κοστίζει συνολικά 573 ευρώ, ενώ, σε περίπτωση που γίνει επιλογή ταξιδιού με καμπίνα, τότε το κόστος εκτοξεύεται στα 821 ευρώ.

Σε μια προσπάθεια να κρατήσουν ζωντανή την κίνηση, εν όψει μάλιστα και της μεγάλης εξόδου του Πάσχα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προωθούν πακέτα προσφορών, με εκπτώσεις έως και 10%, όταν τα εισιτήρια είναι με επιστροφή.

Τι άλλαξε σε σχέση με το 2010;

Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στις περσινές και τις φετινές πασχαλινές διακοπές έχει να κάνει με το δίπτυχο καύσιμα-διόδια. Τον Απρίλιο του 2010, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης δεν ξεπερνούσε το 1,27 ευρώ ανά λίτρο, ενώ φέτος αγγίζει το 1,71 ευρώ.

Ταυτόχρονα και η καταβολή των κομίστρων στα διόδια στοίχιζε σαφώς φθηνότερα, καθώς δεν είχαν τεθεί σε λειτουργία οι περισσότεροι από τους σταθμούς πληρωμής κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου και δεν είχαν επιβληθεί οι νέες τιμολογιακές αυξήσεις.

Σχήμα οξύμωρο

Ωστόσο, η προγραμματισμένη έξοδος των εκδρομέων του φετινού Πάσχα καταγράφει και ένα περίεργο φαινόμενο: τον Απρίλιο του 2010, μόλις έναν μήνα προτού η χώρα εισέλθει σε ρυθμούς Μνημονίου, οι Έλληνες, παρά το γεγονός ότι το δίπτυχο καύσιμα-διόδια δεν κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, προτίμησαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, αφήνοντας «παγωμένη» την εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά.

Φέτος, όμως παρατηρείται το ακριβώς αντίθετο: μεσούσης της οικονομικής κρίσης, οι εκδρομείς άφησαν κατά μέρος τις σκέψεις για ταξίδια σε Παρίσι, Ρώμη και Μαδρίτη, επιλέγοντας να πραγματοποιήσουν πασχαλινές αποδράσεις σε περιοχές όπως το Καρπενήσι, τα χωριά του Πηλίου, το Νυμφαίο Φλώρινας αλλά και τη Λίμνη Πλαστήρα στην Καρδίτσα.

Τι άλλαξε; Πολύ απλά, υπό το φόβο ακόμη μιας άσχημης τουριστικά χρονιάς, οι ξενοδόχοι άρχισαν να προσφέρουν δελεαστικά πακέτα διακοπών σε οικογένειες που γυρεύουν λίγες ημέρες ανάπαυλας μακριά από την πόλη.

Σε κάθε περίπτωση, το φετινό Πάσχα των Ελλήνων δεν θυμίζει σε τίποτα τις προηγούμενες χρονιές…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης