Σε κινήσεις μέσω των οποίων θα επιχειρηθεί να σταματήσει η πτωτική τάση των εγχώριων πωλήσεων κρασιού, σε σχέση με την επιτυχία που καταγράφει η μπύρα, προχωράει η ισπανική βιομηχανία οίνου. Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα από την Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ), κατά τη διάρκεια συμποσίου που διοργάνωσε η Διεπαγγελματική Οργάνωση Οίνου της Ισπανίας (OIVE) απαριθμήθηκαν οι πολλαπλές προκλήσεις που υπάρχουν για το ισπανικό κρασί.

«Μειώστε τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος, σταθεροποιήστε κάθε σύνδεσμο στην αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας, αναπτύξτε την ποιότητα των κρασιών μας για πρόσβαση στις αγορές του εξωτερικού και επιβραδύνετε τη μείωση της κατανάλωσης κρασιού στη χώρα μας», τόνισε, σε τοποθέτησή του, ο Ισπανός υπουργός Γεωργίας, Luis Planas.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μάρκετινγκ της OIVE, Emilio Restoy χαρακτήρισε την αποκατάσταση της σύνδεσης με τους εγχώριους καταναλωτές ως την κύρια πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει το ισπανικό κρασί.

«Η αποσύνδεση μεταξύ των καταναλωτών και του κρασιού είναι ο κύριος λόγος για τη μείωση της εσωτερικής κατανάλωσης κρασιού τα τελευταία είκοσι χρόνια», επισήμανε.

Κατά τη διάρκεια του συμποσίου παρουσιάστηκε μελέτη της εταιρείας συμβούλων Strategic Innovation, η οποία προσδιόρισε με εργαλείο μάρκετινγκ την τοποθέτηση (positioning) του κρασιού και της μπύρας (14% του όγκου κατανάλωσης των ερωτηθέντων, 86% της κατανάλωσης αντίστοιχα).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν η μπύρα συνδέεται με τις αξίες της «απελευθέρωσης από τη ρουτίνα της ανανέωσης, της δημιουργίας χαράς και της συνομιλίας» το κρασί εμφανίζεται ως «ευφορία της περίστασης, ο γαστρονομικός οδηγός και η δημιουργία βαθιάς σχέσης».

«Φαίνεται ότι τα κύρια εμπόδια για την επιλογή ενός κρασιού για τον καταναλωτή είναι η έλλειψη δροσιστικού χαρακτήρα και η μορφή (το πώμα και ο όγκος των 75 cl)» συνοψίζει η διευθύντρια Περιεχομένου της BMC, Marta Velasco.

Η ίδια προσθέτει ότι το κρασί πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τρέχουσας αγοράς: «Ο καταναλωτής είναι πρόθυμος για μηνύματα και προτάσεις που συνδέονται συγκεκριμένα με τον τρόπο ζωής του και του επιτρέπουν να ψυχαγωγείται και να πειραματίζεται, όπως επίσης να ανήκει σε μία ομάδα και καταναλώνοντας να βγαίνει από τη ρουτίνα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Διεπαγγελματική Οργάνωση Οίνου της Ισπανίας παρουσίασε μία κάρτα με μήνυμα ο κλάδος «να ακούσει τον καταναλωτή, να τον προσκαλέσει για να μπει στον κόσμο του κρασιού με την άρση των εμποδίων της πολυπλοκότητας», σημειώνει ο Emilio Restoy.

«Μία χώρα παραγωγής οίνων που σέβεται τον εαυτό της πρέπει να είναι αξιόπιστη μέσα στα σύνορά της. Γι’ αυτό πρέπει να ενθαρρύνουμε τη μέτρια κατανάλωση ως εναλλακτική λύση στον ελεύθερο χρόνο», συμπληρώνει ο πρόεδρος της OIVE, Ángel Villafranca.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης