Μπορεί τον Ιούλιο η πτώση της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος να μην αγγίζει το 98%, όπως συνέβη το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου, όμως εξακολουθεί να διαγράφει ελεύθερη πτώση, αποτελώντας μία ακόμα ένδειξη ότι η φετινή τουριστική σεζόν είναι η χειρότερη των τελευταίων δεκαετιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), τον Ιούλιο, τον τέταρτο κατά σειρά μήνα κατά τον οποίο, λόγω της πανδημικής κρίσης, ο κλάδος των αερομεταφορών χειμάζεται, η συνολική επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 70%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Από το αεροδρόμιο των Σπάτων διακινήθηκαν συνολικά περίπου 894 χιλ. επιβάτες, αριθμός που κόντευε να αγγίξει πέρυσι, τον ίδιο μήνα, τα 3 εκατομμύρια άτομα.
Οι επιβάτες εσωτερικού υποχώρησαν κατά 56,3%, σε περίπου 400 χιλ., με τη μείωση των επιβατών εξωτερικού να είναι υψηλότερη, καθώς διαμορφώνεται στο -76,1%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε μόλις 494 χιλ. επισκέπτες.
Κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, η συνολική κίνηση του αεροδρομίου έφτασε στο επίπεδο των 4,8 εκατ. επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 66,3% σε σχέση με το 2019. Το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος, η διεθνής κίνηση και οι επιβάτες εσωτερικού μειώθηκαν κατά 69% και 61% αντίστοιχα.
Μειώθηκαν 50% τα έσοδα της Fraport
Με την επιβατική κίνηση να έχει συρρικνωθεί στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται εντός κι εκτός Ελλάδας και η Fraport, ένας… αιώνας χωρίζει τα μεγέθη πρώτου εξαμήνου 2020 από τα αντίστοιχα των πρώτων έξι μηνών του 2019.
Κατά τους πρώτους έξι μήνες, τα έσοδα του γερμανικού ομίλου μειώθηκαν, ετησίως, κατά 48,9% στα 910,6 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία EEBITDA υποχώρησε κατά 95,6% στα 22,6 εκατ. ευρώ, ενώ καταγράφηκαν ζημίες προ τόκων και φόρων (EBIT) 210,2 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος Fraport εμφάνισε καθαρές ζημίες 231,4 εκατ. ευρώ από κέρδη 164,9 εκατ. ευρώ, ενώ, με εξαίρεση τη θυγατρική εταιρεία στη Λίμα, όλες οι υπόλοιπες θυγατρικές εταιρείες είχαν αρνητική συνεισφορά στα μεγέθη του ομίλου.
Κατά το πρώτο εξάμηνο, η Fraport εξασφάλισε επιπρόσθετη χρηματοδότηση 1,3 δισ. ευρώ, ενώ τον Ιούλιο εξέδωσε εταιρικό ομόλογο μέσω του οποίου άντλησε 800 εκατ. ευρώ. Ως εκ τούτου, η γερμανική εταιρεία διαθέτει ρευστότητα και πιστωτικές γραμμές συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ που τη θωρακίζει μέχρι το τέλος του 2021.
Σχολιάζοντας τα μεγέθη πρώτου εξαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Στεφάν Σούλτε σημείωσε ότι, αφότου έξυσε πάτο, η κίνηση ξεκίνησε να ανακάμπτει μετά και τη μερική άρση των περιορισμών από τα μέσα Ιουνίου. Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται με πολύ χαμηλό ρυθμό, ενώ στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης είναι χαμηλότερος κατά 79%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Ο Γερμανός μάνατζερ εκτιμά ότι ακόμα και κατά τη χρήση 2022/2023, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης θα είναι χαμηλότερη κατά 15 έως 20%, σε σχέση με τα υψηλά του 2019.