«Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι το 2023 να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου. Έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο για τη γρήγορη ολοκλήρωση του έργου. Είμαστε σε καλό δρόμο, έχουμε plan B, έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του και ό,τι και να γίνει ο αυτοκινητόδρομος θα είναι έτοιμος το 2023».
Τις διαβεβαιώσεις αυτές έδωσε στα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημερώνοντας τα σχετικά με τις δράσεις και το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του οδικού έργου Πάτρα-Πύργου.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, «το μπαλάκι έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που θα αποφασίσει αν είναι συμβατή η αλλαγή του μοντέλου κατασκευής που έχει προτείνει η κυβέρνηση της ΝΔ καταργώντας τις κατατμήσεις και προχωρώντας σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο».
«Αν το έργο εγκριθεί από την ΕΕ και ξεκινήσει, ο χρόνος υλοποίησης κατασκευής του είναι 36 μήνες. Είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε και πριμ για να τελειώσει πιο γρήγορα» επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα υπάρχουν διόδια, «το λέμε, δεν κοροϊδεύουμε τον ελληνικό λαό» είπε, ενώ σημείωσε ότι «θα είναι 0,06 λεπτά το χιλιόμετρο, και θα είναι τα φθηνότερα στην Ευρώπη».
Έμφαση έδωσε ο υπουργός Υποδομών και στο γεγονός ότι η κυβέρνηση διασφάλισε τη χρηματοδότηση μέχρι 30 εκατ. ευρώ, για την οδική ασφάλιση για διορθώσεις-παρεμβάσεις στον υφιστάμενο οδικό άξονα.
«Σε τρεις μήνες θα είναι έτοιμες οι μελέτες και θα δημοπρατηθούν άμεσα τα έργα ώστε άμεσα να ξεκινήσουν και οι εργασίες στα σημεία που χρειάζονται παρεμβάσεις για να πάψουμε να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές» επισήμανε.
Τις έντονες αντιδράσεις των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκάλεσαν οι κατηγορίες του κ. Καραμανλή ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει μεγάλες ευθύνες για την καθυστέρηση του έργου, καθώς θα είχε ολοκληρωθεί το 2019 αν δεν ακύρωνε τους διαγωνισμούς που ήταν έτοιμοι το 2014 και δεν έσπαγε το έργο σε 8 κομμάτια.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος, κατηγόρησε τη κυβέρνηση ότι, «υλοποιεί μια προαποφασισμένη πολιτική απόφαση της, ανακοινώνει τη διάλυση των συμβάσεων χωρίς διάλογο με την ΕΕ και χωρίς την απάντηση της και φτιάχνει εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού ένα σύμφωνο συναντίληψης με την Ολυμπία Οδό».
«Προαποφασισμένα διαλύσατε το έργο. Υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία για να ολοκληρωθεί αλλά αυτό πρέπει να γίνει με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και όχι με απευθείας ανάθεση» ανέφερε ο κ. Βαρεμένος.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Διονύσης Καλαματιανός, έκανε λόγο για προσπάθεια της κυβέρνησης να δικαιολογήσει την παραχώρηση του έργου στην «Ολυμπία Οδό».
«Πώς περιμένετε την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση με απευθείας αναθέσεις; Γιατί αποκρύπτεται ότι το έργο, όπως το είχατε σχεδιάσει το 2014 δεν θα έπαιρνε έγκριση από την Ε.Ε» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καλαματιανός.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Μιχάλης Κατρίνης, -το κόμμα του οποίου είχε ζητήσει να ενημερωθεί η Βουλή για την πορεία του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος- έκανε λόγο για παλινωδίες της κυβέρνησης και αβεβαιότητα που εξακολουθεί να κυριαρχεί για την ολοκλήρωση του έργου.
«Δυστυχώς ούτε και σήμερα υπήρξαν πειστικές και σαφείς απαντήσεις. Το μεγάλο αυτό έργο που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της Ηλείας, εξακολουθεί να είναι στον αέρα. Ουδείς γνωρίζει πότε θα αρχίσει και πότε θα ολοκληρωθεί, ουδείς γνωρίζει αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει τελικά την έγκριση της στο μοντέλο που προωθεί η κυβέρνηση» επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κατρίνης.
Μίλησε επίσης για «διαχρονικές και διακομματικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων από το 2007 έως σήμερα, που οδήγησαν το σημαντικό αυτό έργο στις καλένδες».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, έκανε λόγο για «χορό εκατομμυρίων και τεράστιο φαγοπότι με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για μεγάλα έργα, όπως αυτό του οδικού άξονα Πάτρας-Πύργου.
«Η κάθε μία εξυπηρετούσε τους δικούς της εργολάβους. Αυτό που συζητάμε σήμερα επιβεβαιώνει ότι γίνεται τεράστιος πόλεμος κατασκευαστικών εταιριών για το ποιος θα πάρει τα περισσότερα χρήματα χωρίς να φτιάξει έργα αλλά και να αποζημιώνεται», ανέφερε ο κ. Καραθανασόπουλος και πρόσθεσε:
«Πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο όπου αναδεικνύεται και η ευθύνη της ΕΕ γιατί έχει ταξική πολιτική προωθώντας έργα που εξυπηρετούν τις πολυεθνικές».