Τρία χρόνια μετά την έναρξη του φαινομένου Black Friday και στην Ελλάδα, διαπιστώνεται πως η διεθνής αυτή πρακτική έχει ιδιαίτερη απήχηση στον Έλληνα καταναλωτή.
Τρία χρόνια μετά την έναρξη του φαινομένου Black Friday και στην Ελλάδα διαπιστώνεται πως η διεθνής αυτή πρακτική έχει ιδιαίτερη απήχηση στον Έλληνα καταναλωτήΗ αύξηση του τζίρου στην ελληνική αγορά φθάνει το τερατώδες ποσοστό του 2.600%, όπως καταγράφει έρευνα του βρετανικού «Guardian» και της ιστοσελίδας black-friday.global, η οποία διεξήχθη σε 55 αγορές ανά τον κόσμο. Το εν λόγω ποσοστό κατατάσσει τη χώρα μας στην 4η θέση διεθνώς, ανάμεσα στα κράτη που καταγράφονται στη σχετική λίστα. Πάνω από την Ελλάδα βρίσκονται το Πακιστάν (11.525%), η Ουγγαρία (9.750%) και η γειτονική Ιταλία (4.516%). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει, με μικρή διαφορά από την Ελλάδα, η Νότιος Αφρική με ποσοστό 2.571%. Τελευταία στη λίστα «φιγουράρει» η Ταϊλάνδη, με ποσοστό αύξησης 46%.
Όπως αναφέρει ο «Guardian», το φαινόμενο είναι παγκόσμιο και ανήμερα της Black Friday οι πωλήσεις σε πολλές χώρες εκτοξεύονται, συμπεριλαμβανομένου και του Ην. Βασιλείου.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πωλήσεις στα κράτη που συμμετείχαν στην έρευνα αυξάνονται κατά μέσον όρο κατά 624%!
Οι αριθμοί αποτυπώνουν την καταναλωτική «φρενίτιδα» που επικρατεί την ημέρα αυτή τόσο στην Ελλάδα όσο και σε πολλές ακόμη χώρες του εξωτερικού.


Σαρώνει την αγορά το Υπουργείο Οικονομίας

Στο μεταξύ, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης της χώρας μας πραγματοποίησε έρευνα αγοράς σε περίπου 870 είδη, με αφορμή την εμπορική προωθητική δράση «Black Friday». Στόχος είναι να αποφευχθούν παραπλανητικά φαινόμενα και να βοηθηθούν οι καταναλωτές στον προγραμματισμό τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Τμήμα Παρατηρητήριο Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή διεξήγαγε έρευνα τιμών σε δείγμα προϊόντων τεχνολογίας.

Οι εν λόγω τιμές είναι αυτές που ίσχυαν την Παρασκευή 16/11/2018 και αφορούν σε περίπου 870 είδη κινητών τηλεφώνων, τηλεοράσεων smart, tablets και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Οι καταναλωτές και κάθε ενδιαφερόμενος μπορούν να «κατεβάσουν», σε επεξεργάσιμη μορφή, τις κατωτέρω τιμές στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης: http://www.mindev.gov.gr/category/times-proionton-teleutaia-arxeia/.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τι αγοράζουν οι Έλληνες online την Black Friday

Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, η Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές – τις ημέρες αυτές το e-shopping αυξήθηκε κατά 50% και περισσότερο από 20% σε ετήσια βάση το 2017, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα νούμερα το 2016. Η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της «Μαύρης Παρασκευής» το 2017 ήταν η ένδυση και ο συγκεκριμένος όγκος αγορών κατά τις εκπτώσεις αυτές ήταν σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερος σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο. Παραδοσιακά, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, αλλά και οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα: όσο διαρκεί η Black Friday, περισσότερο από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.

Βάσει των στοιχείων, το 83% των Ελλήνων ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα πραγματοποίησε τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά κατά τη διάρκεια των 12 μηνών υπό αξιολόγηση. Τα Χριστούγεννα αποτελούν την προτιμώμενη περίσταση για συχνότερες cross-border αγορές, σύμφωνα με το 40% των Ελλήνων διασυνοριακών shoppers, την ίδια όμως στιγμή σχεδόν τέσσερις στους 10 Έλληνες δεν χρειάζονται μια ειδική αφορμή ή συγκυρία προκειμένου να κάνουν ψώνια από ένα ξένο e-shop σε πιο τακτική βάση.

Από το εξωτερικό οι Έλληνες e-shoppers αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (64%), παιχνίδια και είδη χόμπι (51%), καθώς και κοσμήματα / ρολόγια (46%). Εντούτοις, εάν λάβουμε υπ’ όψιν μας την απόλυτη αξία των αγορών, ξοδεύουμε μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ). Οι πέντε πιο δημοφιλείς προορισμοί διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες είναι η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης