Η συμφωνία των Πρεσπών ανάμεσα σε Ελλάδα και ΠΓΔΜ έχει αντίκτυπο στην αγορά, με τους επιχειρηματίες να είναι έντονα προβληματισμένοι σχετικά με το ζήτημα της κατοχύρωσης του σήματος προϊόντων με τον όρο «Μακεδονία».
Η συμφωνία των Πρεσπών ανάμεσα σε Ελλάδα και ΠΓΔΜ έχει αντίκτυπο στην αγορά, με τους επιχειρηματίες να είναι έντονα προβληματισμένοι σχετικά με το ζήτημα της κατοχύρωσης του σήματος προϊόντων με τον όρο «Μακεδονία»Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), περί τις 4.000 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία» στην ονομασία της εταιρείας ή των προϊόντων τους και αυτές θα πρέπει να κινηθούν γρήγορα για να κατοχυρώσουν τον τίτλο ή την επωνυμία τους σε ευρωπαϊκό ή διεθνές επίπεδο.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αθανάσιος Σαββάκης, σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι κάθε συμφωνία έχει θετικά και αρνητικά, όμως το θέμα έπρεπε να λυθεί, καθώς σε επιχειρηματικό επίπεδο έχει κοστίσει πάρα πολύ στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάζονταν να περάσουν τα προϊόντα τους μέσω Βουλγαρίας ή Αλβανίας προκειμένου να τα εξαγάγουν στα Σκόπια, με αποτέλεσμα να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις αναγκάστηκαν να προσφύγουν στα δικαστήρια για το όνομα του προϊόντος τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δεν γίνεται να μπορούν Αυστριακοί και Γερμανοί να έχουν, ειδικά στα αγροτοδιατροφικά προϊόντα, παρουσία κι εμείς 30 χλμ. από τα σύνορα να μην μπορούμε» δήλωσε.

Από την έρευνα του ΣΒΒΕ προέκυψε ότι στο διεθνές γραφείο που εδρεύει στη Γενεύη δεν έχει κατοχυρωθεί καμία ελληνική ονομασία, ενώ έχουν κατοχυρωθεί δύο από τα Σκόπια. Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος ανέλαβε πρωτοβουλία για δωρεάν νομική και διαδικαστική βοήθεια σε όλες τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις – και όχι μόνο στα μέλη του – προκειμένου να κατοχυρώσουν τις επωνυμίες τους, καθώς η ολιγωρία μπορεί να κοστίσει θέσεις εργασίας και μερίδια αγοράς.

Όπως είπε ο κ. Σαββάκης, θα πρέπει να το κάνουν στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας του Αλικάντε της Ισπανίας (EUIPO) που αφορά στη δραστηριότητα εντός των χωρών της Ε.Ε. ή, αν αφορά σε διεθνείς δραστηριότητες, στο γραφείο WIPO της Γενεύης. Στην πρώτη περίπτωση το κόστος ανέρχεται στα 2.000 ευρώ πλέον των τελών και στη δεύτερη στα 8.000 ευρώ ανά επωνυμία.

Ο ίδιος σημείωσε, πάντως, ότι η συμφωνία δημιουργεί προϋποθέσεις για αύξηση επενδύσεων στα Σκόπια, ενώ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανοίγει τεράστιες αμφίδρομες προοπτικές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Για αυτόν τον λόγο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου, ο ΣΒΒΕ έχει συστήσει ένα δίκτυο με συνδέσμους ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την υποστήριξη εξωστρεφών επιχειρηματιών.
Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης