Αυξημένη καταγράφεται η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο του 2023 γεγονός που αποτυπώνει την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, όπως αυτό σημειώνεται στην Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο το 2023, την οποία πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ.

Συγκεκριμένα τον Μάιο του 2023, η πληρότητα στα ξενοδοχεία της χώρας ανήλθε σε 53% από 47% που ήσαν το 2022 και τον Οκτώβριο του 2023 η πληρότητα έφτασε το 49% από 44% που ήταν το 2022.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αφορμή την παραπάνω καταγραφή της κατάστασης, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός, σε ειδική εκδήλωση, τόνισε ότι η παρούσα αύξηση της πληρότητας στα ξενοδοχεία δεν σημαίνει και αντίστοιχη κερδοφορία, αφού χρήζει ξεχωριστής μελέτης, τι μένει τελικά στο ταμείο των ξενοδοχείων, αν στο ζύγι ανέβουν τα αυξημένα λειτουργικά κόστη.

Στο μεταξύ ο πρόεδρος του ΞΕΕ σε ερώτηση, για το αν στον κλάδο της ξενοδοχίας συντελείται τελικά κοσμογονία επενδύσεων και υλοποίηση νέων μονάδων, επεσήμανε ότι πολλά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για νέα ξενοδοχεία, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για χώρους και οικήματα που δεν είναι ξενοδοχεία, αφού έχουν επιλέξει την οδό της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Μάλιστα με βάση τα ευρήματα της μελέτης του ΙΤΕΠ τονίζεται ότι το 2023 τα ξενοδοχεία μειώθηκαν κατά 40, αλλά την ίδια στιγμή αυξήθηκαν κατά 500 τα δωμάτια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε κάθε περίπτωση ο Αλέανδρος Βασιλικός ανέφερε ότι ο ελληνικός τουρισμός πηγαίνει καλά και έχει σταθερή δυναμική. Μέσα από τα βασικά μεγέθη του κλάδου που επιβεβαιώνουν πως ο τουρισμός συνεχίζει να είναι ο πρωταγωνιστής της εθνικής οικονομίας, και το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει τη μεγάλη προσφορά του στη χώρας, εξήγησε ο κ. Βασιλικός.

Εστιάζοντας στα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας, στην οποία αποτυπώνονται όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο σήμερα τονίζονται εξής:

Παρατηρείται σταθερή εικόνα στους μήνες λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων -κατά μέσο όρο 5,7 μήνες το 2023, με 5,6 μήνες το 2022 – ενώ παρουσιάζεται και ομοιογένεια ανάμεσα στις κατηγορίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καταγράφεται αύξηση στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κατά τους μήνες Μάιο (53% το 2023 από 47% το 2022) και Οκτώβριο (49% το 2023 από 44% το 2022) γεγονός που αποτυπώνει την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Το ίδιο συμπέρασμα ενισχύεται και από το γεγονός πως τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, σημειώνεται αύξηση της μέσης τιμής διάθεσης δίκλινου δωματίου κατά περίπου 11% μεταξύ των ετών 2023 και 2022.

Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι. Πρώτον, σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και δεύτερον, κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός (Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων (Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)

Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2023 αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2022 και έφτασε τα 10,5 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή διαφοροποιείται αισθητά ανάμεσα στα ξενοδοχεία συνεχούς (+ 9,4%) και εποχικής (+27,4%) λειτουργίας.

Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 12,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και ξεπέρασε τις 208.000 θέσεις εργασίας.

Η αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης συνδέεται και με επενδύσεις των ξενοδόχων που για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 761 εκατ. και το 13% αυτών αφορούσε δράσεις βιωσιμότητας.

Τέλος σε ό,τι αφορά τα προβλήματα των ξενοδοχείων, όπως καταγράφονται στην έρευνα, παραμένουν η εύρεση προσωπικού, το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος, η μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης