Καθώς η Ε.Ε. στοχεύει να απαγορεύσει την πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030, οι οδηγοί ουσιαστικά θα έχουν τρεις επιλογές στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου: Είτε θα είναι υβριδικό plug-in, είτε ηλεκτρικό όχημα ή όχημα με κυψέλες υδρογόνου, η τεχνολογία του οποίου αρχίζει σταδιακά να ακολουθεί ανοδική πορεία.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταριών ή οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου τα επόμενα χρόνια αναμένεται να κυριαρχήσουν. Σήμερα, αναλύοντας τα δεδομένα των πωλήσεων, περισσότερα από 4 εκατομμύρια PHEV και BEV βρίσκονται στους δρόμους, ενώ το 2030 αυτός ο αριθμός θα ξεπεράσει τα 125 εκατομμύρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν μόνο το 2,6% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Μέχρι οι πωλήσεις να φθάσουν στο 15%, όλα τα ηλεκτρικά δίκτυα δεν θα αντιμετωπίσουν κάποια προβλήματα.

Έτσι, μέχρι το 2035 οι επιπτώσεις από τη μεγαλύτερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα επηρεάσει τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με έρευνα του Blοomberg News Energy Finance.

Με δεδομένο το ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν παραγωγικούς και οικονομικούς ηλεκτροκινητήρες, η μέση κατανάλωση ενέργειας για τα 100 χιλιόμετρα εντοπίζεται κοντά στις 15 ΚWh. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ οι κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ μετατρέπουν το 35% της ενέργειας σε κινητήρια δύναμη, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φτάνει το 90% – ίσως και παραπάνω.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έρευνες έχουν δείξει ότι, αν το 80% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων γίνουν ηλεκτρικά, αυτό θα οδηγούσε σε συνολική αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 10%-15%.

Μέχρι στιγμής, η είσοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά είναι σταδιακή και προβλέψιμη και αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν θα προκαλέσουν πρόβλημα στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Από την άλλη, και οι πάροχοι επενδύουν σημαντικά ποσά στην αναβάθμιση της υπάρχουσας υποδομής.

Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να συμβάλει στην προώθηση ενέργειας στο εκάστοτε δίκτυο. Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβλέψει τη δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από το όχημα στο δίκτυο. Έτσι, σε ώρες υψηλής ζήτησης, ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να πουλάει την ενέργεια και λίγο αργότερα -σε ώρες που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση- να την αντικαθιστά σε μικρότερη τιμή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, η ικανότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσανατολίζεται να περιλαμβάνει συλλέκτες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της αιολικής και της ηλιακής. Μέχρι το 2040, τα ηλεκτρικά οχήματα θα προσθέσουν έως και 30TWh ενέργειας στο δίκτυο. Και για να καταλάβουμε το μέγεθος της ενέργειας, η Φινλανδία το 2019 κατανάλωσε 86ΤWh ηλεκτρικής ενέργειας.

Σήμερα, σε όλα τα δίκτυα του κόσμου γίνεται μεγάλη προσπάθεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, καθώς οι εταιρείες θέλουν να απαλλαγούν από τις μεγάλες εκπομπές άνθρακα.

Στην Ε.Ε., το 58% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι ουδέτερη από άνθρακα. Αυτό θα έχει ως συνέπεια το 2030 τα ηλεκτρικά οχήματα να γίνουν ακόμη πιο «πράσινα», καθώς θα χρησιμοποιούν περισσότερη ενέργεια, που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης