Ο “μεγάλος ασθενής” στο Ηνωμένο Βασίλειο και ο περισσότερο χαμένος από την χρονίζουσα υπόθεση του Brexit είναι ο κλάδος του αυτοκινήτου, καθώς οι πωλήσεις έχουν υποστεί καθίζηση και η παραγωγή κινείται σε πρωτοφανώς χαμηλά επίπεδα.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ τον Σεπτέμβριο, οι δείκτες των πωλήσεων δεν συμβάδισαν με τους δείκτες στις ισχυρότερες ευρωπαϊκές αγορές.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις κατά 1,3%. Τον περασμένο μήνα, ο συνολικός όγκος των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν στους δρόμους έφτασε τις 343.255 μονάδες. Η αύξηση ήταν μικρή σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, καθώς οι καταναλωτές μειώνουν τις αγορές τους, εξαιτίας της αβεβαιότητας που έχει δημιουργήσει το Brexit, αναφέρει το Automotive News Europe.
Αντίθετα, η αγορά του αυτοκινήτου στη Γαλλία και στη Γερμανία παρουσίασαν αύξηση 17% και 22%, αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις στις περισσότερες αγορές της ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά τον περασμένο μήνα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό μήνα. Το Σεπτέμβριο του 2018, οι νέοι κανόνες έγκρισης τύπου WLTP έκαμψαν τη ζήτηση. Το Σεπτέμβριο του 2018, οι πωλήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου υποχώρησαν περισσότερο από 20%, καθώς οι ισχύοντες κανόνες εκπομπών WLTP τέθηκαν σε ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, διακόπτοντας τη διαθεσιμότητα ορισμένων οχημάτων και προτρέποντας μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν κίνητρα πωλήσεων πριν από την αλλαγή.
Η αύξηση του περασμένου μήνα προκλήθηκε από τη ζήτηση στις εταιρικές πωλήσεις, Οι ιδιωτικές πωλήσεις δεν είχαν την αναμενομένη κίνηση. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, κάθε χρόνο τον Σεπτέμβριο, καταγράφεται υψηλή ανοδική τάση στις πωλήσεις, κάτι που δεν συνέβη φέτος.
Οι ετήσιες εγγραφές στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 2,5%. Η αγορά των αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε κατά 49.000 αυτοκίνητα κατά τους πρώτους εννέα μήνες, της φετινής χρονιάς.
Τα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών και των ηλεκτρικών υβριδικών, ήταν το μοναδικό τμήμα της αγοράς που κατέγραψε ανοδικές τάσεις.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες τριπλασιάστηκαν φτάνοντας τις 7.704 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Πρωταγωνιστές στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το Tesla Model 3 και το Nissan Leaf. Οι πωλήσεις των υβριδικών plug-in αυξήθηκαν κατά 23%, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Οι «νικητές» τον Σεπτέμβριο στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου: Seat αύξηση κατά 56%, Skoda (+45%), VW (+21%) και Renault (+17%).
Μεταξύ των «ηττημένων» ήταν η Honda (-24%), η Nissan (-18%), η Jaguar (-14%) και η Audi (-8%).
Οι πωλήσεις της Vauxhall και της Ford μειώθηκαν κατά 5% και 2% αντίστοιχα.