Ριζικές ανακατατάξεις στις σχέσεις των γερμανικών επιχειρήσεων με παρουσία στην Ελλάδα με τους προμηθευτές τους (Β2Β) επιφέρουν οι συνέπειες της γεωπολιτικής κρίσης, η οποία ακολούθησε την πανδημική, οπότε καταγράφηκαν οι πρώτες πληθωριστικές πιέσεις διεθνώς.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα AHK World Business Outlook, που πραγματοποιήθηκε από την Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK) και συμμετείχαν επιχειρήσεις-μέλη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, οι 7 στις 10 επιχειρήσεις αναζήτησαν ή σχεδιάζουν να αναζητήσουν νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να αντιμετωπίσουν νέες αντιξοότητες σχετικά με τα κόστη παραγωγής, τη διακίνηση των εμπορευμάτων και τα ρίσκα των συναλλαγών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το σύνολο των ερωτηθέντων προκύπτει επίσης ότι οι 7 στους 10 αναζητήσαν νέες συνεργασίες με προμηθευτές της εγχώριας αγοράς, με τους 8 στους 10 να έχουν ως κύριο στόχο τη διαχείριση των αυξημένων κοστολογίων.

Αναλυτικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα του νέου AHK World Business Outlook έχουν ως εξής:

   –          Το κόστος ενέργειας (66%), η ζήτηση (40,4%), η έλλειψη ειδικευμένων εργαζόμενων (36,5%), οι τιμές των πρώτων υλών (36,2%) και το πλαίσιο οικονομικής πολιτικής (28,8%), αποτελούν τους πέντε βασικότερους κινδύνους για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα (27,7%) να λογίζονται ως ο έκτος σε σειρά κίνδυνος για την αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   –          Προς αντιμετώπιση των κινδύνων που έχουν ανακύψει από την τρέχουσα κρίση, το 37,1% των επιχειρήσεων επέλεξε νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ενώ το 42,9% σχεδιάζει να πράξει ανάλογα. Επίσης, το 31,3% αύξησε τους αποθηκευτικούς του χώρους και το 15,6% σχεδιάζει να κινηθεί ανάλογα, ενώ το 36,8% μετακύλησε στο πελατειακό του κοινό τις πιέσεις του κόστους από πρωτογενή προϊόντα, ενέργεια, πρώτες ύλες και εργασία, με το 52,6% να σχεδιάζει ανάλογες κινήσεις.

   –          Το 71,4% των επιχειρήσεων αναζήτησε ή αναζητεί νέους προμηθευτές εντός της εγχώριας αγοράς, το 40,4% στράφηκε προς τη Γερμανία, το 36,5% γενικότερα προς την Ευρωζώνη, το 28,8% προς την Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη (χώρες εκτός ΕΕ) και το 14,3% προς άλλες χώρες της ΕΕ, ενώ την Κίνα επέλεξε το 10,7% των επιχειρήσεων.

   –          Το 85,7% των επιχειρήσεων αναζητεί νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να βελτιώσει τα κόστη του, το 53,6% επιδιώκει τη διαφοροποίηση ή την ελαχιστοποίηση του κινδύνου από την αθέτηση πληρωμών, ενώ το 28,6% στοχεύει στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης σε πρώτες ύλες, το 21,4% στη συμμόρφωση στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις βιωσιμότητας και το 14,3% στην αντιμετώπιση εμπορικών φραγμών, δασμών και κυρώσεων που ισχύουν σε άλλες χώρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης