Στις 19:30 παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της Αττικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα, και του εκπροσώπου της κοινοπραξίας, Κωνσταντίνου Μιτζάλη.

Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 96 μήνες αλλά έχει αμφισβητηθεί, πριν καν ξεκινήσει το έργο, λόγω των τεχνικών απαιτήσεων. Στο έργο προβλέπεται η διάνοιξη της σήραγγας από δύο μετροπόντικες που θα παραγγελθούν από τη Γερμανία. Θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους το 2023 από τα άκρα της γραμμής σε Γαλάτσι και Κατεχάκη.

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί σε αυτή τη φάση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία χρόνια έκαστος και, αν όλα κυλήσουν ομαλά, θα συναντηθούν στον σταθμό Ευαγγελισμό στο πάρκο που βρίσκεται πάνω από αυτόν, όπου θα αποσυναρμολογηθούν και θα βγουν.

Οι νέοι σταθμοί

Συνολικά θα δημιουργηθούν 26 εργοταξιακοί χώροι για 9 φρέατα 2 επίσταθμους και 15 σταθμούς:
    1. Άλσος Βεΐκου

    2. Γαλάτσι
    3. Ελικώνος
    4. Κυψέλη
    5. Δικαστήρια
    6. Αλεξάνδρας
    7. Εξάρχεια
    8. Ακαδημία
    9. Κολωνάκι
    10. Ευαγγελισμός
    11. Καισαριανή
    12. Πανεπιστημιούπολη
    13. Ζωγράφου
    14. Ιλίσια
    15. Γουδή

Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4, θα κατασκευαστούν:

    • Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ. με μηχανήματα ΤΒΜ.

    • Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.

    • Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων. Μελλοντικά εξετάζει η προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ.
   

     • Οι δύο επίσταθμοι της γραμμής, είναι πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά τον σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
   

     • Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 20 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.

Ήδη τα πρώτα εργοτάξια ετοιμάζονται για κατάληψη από την ΕΡΕΤΒΟ για τις πρόδρομες εργασίες. Κάθε εργοταξιακός χώρος, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό, έχει σφιχτά χρονοδιαγράμματα και θα παραδίδεται από την ΕΡΕΤΒΟ στην κοινοπραξία του κυρίως έργου (που επικεφαλής είναι η ΑΒΑΞ) για τις εργασίες πολιτικού μηχανικού.

Περίπου 340.000 ημερησίως

Με την «πορτοκαλί» Γραμμή 4 εκτιμάται πως θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, γεγονός που θα προκαλέσει μείωση κατά 60.000 της κυκλοφορίας οχημάτων. Πρόκειται για ένα άκρως περιβαλλοντικό έργο με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς εκτιμάται ότι η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1.216 μεγαβατώρες και η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει σταθμούς με 80 μέτρα αποβάθρα (αντί για 110 που είναι στις άλλες γραμμές) και οι συρμοί θα είναι πεντάδυμοι (αντί για εξάδυμοι στις άλλες γραμμές). Θα κινούνται αυτόματα χωρίς οδηγό ενώ προβλέπεται και η εγκατάσταση θυρών ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα είναι πλάγιες, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι σταθμοί Μετρό στην Αθήνα.

Στη νέα γραμμή θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία ΒΙΜ (Building Information Modeling) που ψηφιοποιεί τα κατασκευαστικά μοντέλα, με αποτέλεσμα την αποδοτικότερη και με εξοικονόμηση υλοποίηση και συντήρηση στη συνέχεια των έργων.

Όπως φαίνεται και παραπάνω το νέο αυτό έργο αφορά την κατασκευή της Α΄ φάσης της γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι Γουδή. Στη συνέχεια προβλέπονται επεκτάσεις προς δυτικά (Περισσό-Πετρούπολη), βόρεια προς Μαρούσι, Λυκόβρυση (στο ύψος της Εθνικής Οδού) και ένας νέος κλάδος από τον Ευαγγελισμό στην Άνω Ηλιούπολη.