Την άνοδο της κατανάλωσης σνακ σε παγκόσμιο επίπεδο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν περιφερειακές παραλλαγές που δείχνουν πώς τα σνακ συμβάλλουν στο μέλλον των τροφίμων στο πλαίσιο των αναγκών που υπάρχουν στην καθημερινή μας ζωή, καταδεικνύει έκθεση της Mondelez International.
Η έκθεση «State of Snacking» διεξήχθη ηλεκτρονικά από την εταιρεία The Harris Poll για λογαριασμό της Mondelez International στο διάστημα 16-27 Σεπτεμβρίου2019 σε 6.068 ενήλικες παγκοσμίως. Η έρευνα κάλυψε 12 αγορές.
Η έκθεση αναδεικνύει την κατανάλωση των σνακ ως αυξανόμενη συμπεριφορά σε όλο τον κόσμο. Ειδικά 6 στους 10 ενήλικες σε όλο τον κόσμο (59%) λένε ότι προτιμούν να τρώνε πολλά μικρά γεύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με λίγα και μεγαλύτερα γεύματα, με τους νεότερους καταναλωτές να επιλέγουν περισσότερα γεύματα με σνακ, καθώς ο αριθμός αυτός αυξάνεται στους 7 στους 10 ανάμεσα στους Millennials (70%).
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, για τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, ο ρόλος που διαδραματίζει η διατροφή στην υγεία και την ευεξία είναι ολοένα πιο σημαντικός. Οι άνθρωποι συνηθίζουν να εξετάζουν κατά πόσο τα σνακ επηρεάζουν τη συναισθηματική τους κατάσταση, καθώς και τη σωματική τους υγεία.
Για περισσότερα από 8 στα 10 άτομα, η ευκολία (87%) και η ποιότητα (85%) είναι οι κορυφαίοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή σνακ. Το 80% των καταναλωτών αναζητεί υγιή, ισορροπημένα σνακ. Το 71% των ενηλίκων λέει ότι τα σνακ τους βοηθoύν να ελέγχουν την πείνα τους και να διαχειρίζονται τις θερμίδες όλη την ημέρα.
Ωστόσο, οι στιγμές απόλαυσης εξακολουθούν να έχουν σημαντική θέση στην καθημερινότητα. Συγκεκριμένα, το 80% των ενηλίκων παγκοσμίως αναγνωρίζει την ανάγκη για ισορροπία αξιολογώντας την επιλογή υγιεινών και απολαυστικών σνακ ανάλογα με τη στιγμή.
Το 77% των καταναλωτών συμφωνούν ότι υπάρχει χρόνος και τόπος για το κατάλληλο σνακ. Η πλειονότητα των ανθρώπων λένε ότι τα σνακ είναι εξίσου σημαντικά για την ψυχική (71%) και συναισθηματική (70%) ευεξία όπως και είναι η και η σωματική ευεξία.
Τα σνακ, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης, είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλό τρόφιμο. Η κατανάλωση ενός σνακ είναι ένας βασικός τρόπος για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να συνδεθούν με την τοπική κουλτούρα τους και να μοιραστούν την αίσθηση της ταυτότητάς τους με τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες ανήκουν και τις οικογένειές τους.
Το 71% λέει ότι το σνακ είναι ένας τρόπος να θυμηθούν το σπίτι τους. Επτά στους δέκα ενήλικες προσπαθούν να μοιραστούν τα αγαπημένα σνακ της παιδικής τους ηλικίας με άλλους (70%).
Σε όλο τον κόσμο, περισσότεροι από 8 στους 10 γονείς χρησιμοποιούν έναν κοινό χρόνο απόλαυσης ενός σνακ ως έναν μικρό τρόπο σύνδεσης με τα παιδιά τους (82%).
Το 76% των γονέων «μεταφέρουν» στα παιδιά τους πρακτικές που ακολουθούν στην κατανάλωση των σνακ. Περισσότεροι από 3 στους 4 γονείς (78%) λένε ότι τα σνακ που επιλέγουν για τα παιδιά τους αντανακλούν ποιοι είναι ως γονείς.