Παρεμβάσεις σε σχέση με τους δασωθέντες αγρούς προβλέπονται σε τροπολογία, που κατέθεσε το ΥΠΕΝ στο σχέδιο νόμου: «Εθνικός Κλιματικός Νόμος Μετάβαση κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή κλιματική αλλαγή».
Ειδικότερα, προβλέπεται υποχρεωτική εξαίρεση από αναδάσωση των εκτάσεων εκείνων που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες, αλλά στους δασικούς χάρτες που έχουν κυρωθεί δεν εμφανίζονται να έχουν χαρακτήρα και μορφή δασών ή δασικών εκτάσεων.
Καθορίζεται δε η διαδικασία αναμόρφωσης των κυρωθέντων ολικώς μερικώς σχετικών δασικών χαρτών. Ενώ, περαιτέρω, ορίζεται ότι το Δημόσιο δεν προβάλει δικαιώματα κυριότητας στις περιπτώσεις των ανωτέρω εκτάσεων, και έτσι ανακαλούνται τα σχετικά πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής.
Η εν λόγω τροπολογία έρχεται σε συνέχεια σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, σύμφωνα με την οποία το ΥΠΕΝ προσπαθεί να επιλύσει το ζήτημα της χρόνιας αμφισβήτησης από το Δημόσιο της κυριότητας των δασωθέντων αγρών, που αποτελούν εκτάσεις αγροτικού χαρακτήρα, οι οποίες δασώθηκαν λόγω εγκατάλειψής τους σε δύσκολες ιστορικές συνθήκες, αλλά και της σημερινής η μελλοντικής αξιοποίησης τους.
Ειδικότερα, το Δημόσιο δεν προβάλλει πλέον δικαιώματα κυριότητας σε εκτάσεις που είχαν αγροτική μορφή στις αεροφωτογραφίες του 1945 ή του 1960 ανεξάρτητα από τη μορφή που έχουν σήμερα, παρά μόνο αν το ίδιο έχει τίτλους ιδιοκτησίας.
Σημειώνεται ότι εάν το γεωτεμάχιο ήταν αγροτικής μορφής στο παρελθόν αλλά σήμερα είναι δάσος και έως 30 στρέμματα, θα επιτρέπεται μόνο η χρήση του για γεωργική και δενδροκομική εκμετάλλευση, χωρίς δυνατότητα περαιτέρω αλλαγής χρήσης.
Ενώ, εάν το γεωτεμάχιο ήταν αγροτικής μορφής το 1945 ή το 1960 και σήμερα θεωρείται δασική έκταση δεν υπάγεται πλέον στην δασική νομοθεσία και επιτρέπονται όλες οι χρήσεις.
Προϋπόθεση είναι να αποδειχθεί η κυριότητα ή ο νομικός δεσμός του ιδιοκτήτη με το ακίνητο, κάτι που δεν γίνεται απαραίτητα μόνο με τίτλους, αλλά και με οποιοδήποτε θεσμικά προβλεπόμενο αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο πιθανολογείται ο νομικός δεσμός με το ακίνητο.
Ο χαρακτηρισμός της έκτασης (δάσος ή δασική), διενεργείται, εφόσον δεν υπάρχει δασολόγιο, αλλά υπάρχει αναρτημένος δασικός χάρτης, από την Επιτροπή Δασολογίου Περιφερειακής Ενότητας, ακόμα και αν η συγκεκριμένη έκταση έχει κηρυχθεί αναδασωτέα.
Σύμφωνα με το ΥΠΕ, οι εκτάσεις που έχουν χαρακτηριστεί ως δασωθέντες αγροί σε ολόκληρη τη χώρα υπολογίζονται σε 6,9 εκατ. στρέμματα. «Με την επίλυση του ζητήματος των δασωθέντων αγρών, παρέχονται κίνητρα για την επιστροφή του πληθυσμού σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές. Η επιστροφή του πληθυσμού στις περιοχές αυτές θα συμβάλλει τόσο στην αγροτική ανάπτυξη όσο και στην καλύτερη προστασία των δασικών οικοσυστημάτων από πυρκαγιές και άλλες φυσικές καταστροφές, με τον καθαρισμό των αγρών αυτών», όπως υπογραμμίζεται.
Επιπλέον, στην ίδια τροπολογία επιβάλλονται νέα διοικητικά πρόστιμα που επιβάλλονται στους υπόχρεους παραγωγούς συσκευασιών και στους φορείς Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης ΑΣΕΔ και ΣΣΕΔ για παραβάσεις του ανωτέρω νόμου σχετικά διαχείριση αποβλήτων. Ενώ, συμπεριλαμβάνονται και οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) και Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) στους συνεργαζόμενους τους ο.τ.α. α’ βαθμού, φορείς, για οργάνωση εναλλακτικής διαχείρισης των δημοτικών ατιοβλήτων συσκευασιών.
Τέλος, προβλέπεται Αύξηση εσόδων του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ., φορέας Γενικής Κυβέρνησης), από είσπραξη των επιβαλλόμενων νέων διοικητικών προστίμων στους παραβάτες του ν.4819/2021 περί. διαχείρισης απο βλήτων.