Πολύ έως πάρα πολύ σημαντική, τόσο για τα ξενοδοχεία, όσο και γενικά για την οικονομία της Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει τη διοργάνωση της ΔΕΘ η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδόχων της πόλης, ενώ τη σημασία της γενικής έκθεσης του Σεπτεμβρίου αναγνωρίζει και σημαντικό ποσοστό των επιχειρήσεων εστίασης.

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα για την αποτίμηση της περιόδου της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 120 επιχειρήσεων (50 ξενοδοχειακών και 70 εστίασης) από την εταιρεία «Palmos Analysis», για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσιάστηκε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο ΕΒΕΘ, όπου ανέλυσαν τα ευρήματα ο πρώτος αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, και ο διευθυντής ερευνών της «Palmos Analysis», Πασχάλης-Αλέξανδρος Τεμεκενίδης, οι εκπρόσωποι του 84% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων χαρακτηρίζουν τη ΔΕΘ ως «πάρα πολύ» (60%) ή «πολύ» σημαντική για το ίδιο το ξενοδοχείο.

Ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό (90%) τη θεωρούν «πάρα πολύ» σημαντική (74%) ή «πολύ» σημαντική (16%) για τη Θεσσαλονίκη.

Η μέση πληρότητα που δηλώνουν τα ξενοδοχεία για την περίοδο της 88ης ΔΕΘ είναι 87%, με το 46% να την προσδιορίζει μεταξύ 90% και 100%. Μάλιστα, η μέση πληρότητα εμφανίζεται αυξημένη κατά περίπου 9%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μέση τιμή δωματίου κατά τη διάρκεια της 88ης ΔΕΘ διαμορφώθηκε σε 168 ευρώ (85 ευρώ στα ξενοδοχειακά καταλύματα μέχρι τριών αστέρων και 230 ευρώ στα ξενοδοχεία τεσσάρων ή πέντε), ξεκινώντας από 40 ευρώ και φθάνοντας μέχρι και τα 650 ευρώ. Και η μέση τιμή ανά δωμάτιο εμφανίζεται αυξημένη σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο της ΔΕΘ (+11% κατά μέσο όρο), με σημαντική κι εδώ διαφοροποίηση ανάμεσα σε μονάδες μέχρι τριών (+3%) και τεσσάρων ή πέντε αστέρων (+17%).

Μοιρασμένες εμφανίζονται οι εκτιμήσεις για την αποτίμηση της περιόδου της 88ης ΔΕΘ από τις επιχειρήσεις εστίασης της πόλης: το 45% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζουν τη ΔΕΘ «αρκετά» έως «πάρα πολύ» σημαντική για το κατάστημά τους, ενώ το 54% τη χαρακτηρίζει «όχι και τόσο» ή «καθόλου» σημαντική. Ωστόσο την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις εστίασης αναγνωρίζουν την σημασία της ΔΕΘ για την οικονομία της Θεσσαλονίκης: επτά στις δέκα τη χαρακτηρίζουν «αρκετά» έως «πάρα πολύ» σημαντική.

Σε ερώτημα αν επισκέφτηκαν τη φετινή ΔΕΘ, πάνω από 150.000 ενήλικες Θεσσαλονικείς απαντούν «ναι».
Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 17% των κατοίκων του νομού, ηλικίας άνω των 17 ετών και δεν περιλαμβάνει εμπορικούς επισκέπτες, άτομα από άλλες περιοχές ή νεαρές και νεαρούς κάτω των 17, οι οποίοι αποτελούν σημαντικό μέρος των συμμετεχόντων στις συναυλίες της ΔΕΘ. Ερωτηθέντες δε, αν θεωρούν τη ΔΕΘ σημαντική για την πόλη, δύο στους τρεις πολίτες απαντούν «αρκετά ή πολύ σημαντική».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι προτίμησαν να επισκεφτούν κατά τη διάρκεια της έκθεσης; Οι απαντήσεις τους δεν αναδεικνύουν κάποια ιδιαίτερη προτίμηση, αφού περιλαμβάνουν τόσο περίπτερα ιδιωτικών επιχειρήσεων με προϊόντα και υπηρεσίες (65%), όσο και συμμετοχές ξένων χωρών (56%), σταντ δημόσιων φορέων και οργανισμών (54%), εκδηλώσεις και συναυλίες (46%) και εστιατόρια, καφετέριες και καντίνες (39%).

Για Μετρό και flyover

Οι ερευνητές έθεσαν επίσης ερωτήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης και το flyover. Ως προς το πρώτο, η ενεργοποίησή του φαίνεται -κατά τον κ. Τεμεκενίδη- ότι θα λειτουργήσει ως κεντρομόλος δύναμη, οδηγώντας περισσότερους ανθρώπους στο κέντρο της πόλης.

Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στα ευρήματα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία το 26% των ερωτηθέντων απάντησε ότι μόλις ενεργοποιηθεί το μέσο σταθερής τροχιάς της πόλης θα επισκέπτονται συχνότερα το κέντρο, είτε για αγορές (13%) είτε για ψυχαγωγία (πολιτισμός, εστίαση, διασκέδαση, επίσης 13%). Πάντως, πολύ σημαντικό -75%- είναι το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι η λειτουργία του Μετρό δεν θα αλλάξει κάτι ιδιαίτερα για τους ίδιους προσωπικά.

Παράλληλα, ποσοστό 12% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν αθροιστικά ότι όταν λειτουργήσει το Μετρό θα επισκέπτονται συχνότερα περιφερειακές του κέντρου περιοχές είτε για αγορές (6%) είτε για ψυχαγωγία (επίσης 6%).

Επιπλέον, βάσει της έρευνας, το 74% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το Μετρό θα λειτουργήσει θετικά για την πόλη και την αγορά της, έναντι του 21% που πιστεύει ότι δεν θα έχει ιδιαίτερη επίπτωση και 1% που εκτιμά ότι θα έχει αρνητική επίδραση.

«Εχετε επηρεαστεί αρνητικά από τις εργασίες του flyover»; ήταν το επόμενο ερώτημα των ad hoc ερωτήσεων στο πλαίσιο του Βαρόμετρου ΕΒΕΘ.

Σχεδόν τέσσερις στους δέκα (39%) απάντησαν «καθόλου», τρεις στους δέκα (29%) «πολύ», 16% «αρκετά» και 15% «λίγο».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης