Είναι γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7, τα οποία έχουν προγραμματιστεί να ισχύσουν για όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά από την 1η Ιουλίου 2025. Όμως αυτό θα αυξήσει περαιτέρω τις τιμές των ήδη ακριβών αυτοκινήτων.

Πλέον τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και τους αναλυτές της αγοράς θα στοιχίζουν ακριβότερα, καθώς σε αυτά αναπτύσσεται υψηλή τεχνολογία. Ο κανονισμός εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα με αποτέλεσμα να χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Τα πρότυπα προβλέπουν μείωση στο μέγιστο όριο για το οξείδιο του αζώτου (NOx) στα 60 mg/χλμ, από 80 mg/χλμ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα όρια για τη βενζίνη παραμένουν τα ίδια στα 60 mg/χλμ, ενώ τα οχήματα θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με ενσωματωμένα συστήματα παρακολούθησης για τη μέτρηση της απόδοσης των εκπομπών τους και να μπορούν να ειδοποιούν τους οδηγούς για τυχόν προβλήματα εκπομπών.

Το Euro7 θα ισχύει και για τα ηλεκτρικά οχήματα, θέτοντας πρότυπα για την ανθεκτικότητα των μπαταριών, καθώς και θέσπιση ορίων στις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά, τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι σύντομα θα είναι η κύρια πηγή εκπομπών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές.

Τα νέα πρότυπα του Euro7 στα νέα αυτοκίνητα θα ισχύουν για 10 χρόνια και 200.000 χλμ. Μέχρι το 2035, οι πρώτες εκτιμήσεις, αναφέρουν ότι θα μειώσουν τις συνολικές εκπομπές NOx από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά κατά 35% σε σύγκριση με το Euro6, τα σωματίδια της εξάτμισης κατά 13% και τα σωματίδια από τα φρένα των αυτοκινήτων κατά 27%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Επιτροπή λέει ότι τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, υπεύθυνα για περισσότερο από το 39% των NOx και το 10% των πρωτογενών εκπομπών σωματιδίων PM2,5 και PM10. ‘Αλλωστε αυτά τα μικροσωματίδια ευθύνονται για περίπου 70.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε χρόνο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Οχημάτων (ACEA) επισημαίνει ότι μια τέτοια απόφαση θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο την τιμή των αυτοκινήτων, ενώ ο γενικός διευθυντής της Ford Ευρώπης, Μάρτιν Σάντερ, έγραψε στο Twitter ότι είναι απογοητευμένος από το προτεινόμενο πρότυπο Euro7 για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προτρέποντας να επενδύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκλειστικά σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), καταδίκασε τα πρότυπα που θέτει το Euro7. Η Anna Krajinska, υπεύθυνη του τμήματος εκπομπών οχημάτων και ποιότητας αέρα δήλωσε: «Παρά το γεγονός ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν το φιλόδοξο πλάνο Euro7, το οποίο γνωρίζουν ότι κατά μία έννοια δεν είναι προσιτό να εφαρμοστεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τραγωδία είναι ότι η τοξική ρύπανση από τις οδικές μεταφορές σκοτώνει 70.000 ανθρώπους κάθε χρόνο. Θα βγουν στην κυκλοφορία κοντά στα 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα υψηλής ρύπανσης, τα οποία θα παραμείνουν εκεί για τις επόμενες δεκαετίες».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης