Σημαντική αύξηση καταγράφουν τα τελευταία χρόνια τα εισοδήματα των influencers (επιδραστικών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης), σύμφωνα με έκθεση.

Η διαφημιστική εταιρεία Izea βρήκε ότι η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε 1.490 το 2019.

Οι μάρκες φαίνονται πρόθυμες να πληρώσουν μεγάλα ποσά ως χορηγοί δημοσιεύσεων, βίντεο, ιστοριών και μπλογκ, υποστηρίζει η ιστοσελίδα ενημέρωσης «Business Insider». Αλλά ένας ειδικός επιμένει ότι αυτό δεν σηματοδοτεί το τέλος της παραδοσιακής διαφήμισης.

«Η ψηφιακή διαφήμιση ισοδυναμεί με αυτό που γίνεται γνωστό από στόμα σε στόμα, αλλά πάντα θα συνδυάζεται με την παραδοσιακή διαφήμιση» είπε ο Γιουβάλ Μπεν – Ιτζχάκ, διευθύνων σύμβουλος διαφήμισης με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας Socialbakers.

Η συγκεκριμένη έκθεση διερεύνησε το περιεχόμενο που καλύπτεται από χορηγίες στο Facebook, στο YouTube, στο Instagram και σε άλλα μπλογκ, εξετάζοντας τα ποσοστά από το 2014 έως το 2019. Από μικρο – influencers (άτομα με λιγότερους από 100.000 ακολούθους) μέχρι διασημότητες διαπιστώθηκε ότι έβγαζαν σχετικά καλά χρήματα.

Συγκεκριμένα βρέθηκε ότι το μέσο κόστος της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2018 έως το 2019. Το κόστος της χορηγίας για μια ανάρτηση σε μπλογκ (ιστολόγιο) έχει αυξηθεί επίσης δραματικά από 6,71 ευρώ το 2006 σε 1.308 ευρώ το 2019. Τα βίντεο του YouTube προσφέρουν τις υψηλότερες αμοιβές από 381 ευρώ το 2014 σε 6.080 ευρώ το 2019.

Η κοστολόγηση μιας ανάρτησης στο Facebook επίσης έχει αυξηθεί από 7,36 ευρώ το 2014 σε 358 ευρώ το 2019, ενώ την ίδια περίοδο αύξηση παρουσιάστηκε και στο κόστος των αναρτήσεων του Twitter και των μπλογκ. Σε ό,τι αφορά στο Twitter η αύξηση που σημειώθηκε είναι από 26 ευρώ το 2014 σε 382 ευρώ το 2019, ενώ για τα μπλογκ είναι από 369 ευρώ σε 1.308 ευρώ.

Όσο περισσότεροι άνθρωποι σπεύδουν να γίνουν influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο η βιομηχανία αυτή ερευνάται από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Τον προηγούμενο μήνα τρεις influencers είχαν αναρτήσεις στο Instagram που προωθούσαν κάποια προϊόντα που βοηθούν στην απώλεια βάρους, οι οποίες απαγορεύτηκαν από την υπεύθυνη Αρχή για την τήρηση της Διαφημιστικής Δεοντολογίας, καθώς κρίθηκαν «ανεύθυνες».

Στην αρχή του έτους η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών προειδοποίησε ότι ορισμένες δημοσιεύσεις των influencers μπορεί να παραβιάζουν τον νόμο της κατανάλωσης, αν δεν καθιστούν φανερό πότε τα προϊόντα που παρουσιάζουν έχουν πράγματι ως στόχο τη διαφήμιση.

Στην έρευνα που έγινε από την εταιρεία Socialbakers φάνηκε ότι μέσα στον προηγούμενο χρόνο οι δημοσιεύσεις των influencers αυξήθηκαν κατά 150%, με τη χρήση του hashtag #ad να υπερδιπλασιάζεται. Προβλέπεται ότι οι μάρκες θα συνεχίσουν να δαπανούν πολλά χρήματα στη διαφήμιση μέσω των social media μέχρι το 2020, με τα ποσά αυτά να προσεγγίζουν το ένα δισεκατομμύριο.

Το Instagram τελευταία δοκιμάζει να κρύψει τα likes από τις δημοσιεύσεις, αλλά ο Ιτζχάκ δεν πιστεύει ότι αυτό θα επηρεάσει τη νέα βιομηχανία των influencer, καθώς αυτοί θα εξακολουθούν να μπορούν να βλέπουν την απήχηση που έχουν και είναι πολύ συνήθης πρακτική να δίνουν την άδεια στις μάρκες να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα ώστε να το επιβεβαιώνουν και οι ίδιες.

«Αυτό που μένει να δούμε είναι αν οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να έλκονται από τα προϊόντα αν δεν μπορούν να δουν τα likes» κατέληξε ο Ιτζχάκ.