Τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων κατά την περίοδο της Σαρακοστής, αλλά και τα κανάλια διάθεσης τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες τους στο διάστημα αυτό, καλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), σε δείγμα 800 καταναλωτών από όλη τη χώρα.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, δύο στους τρεις καταναλωτές νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα και ένας στους έξι όλη τη Σαρακοστή, με το σουπερμάρκετ να καταγράφεται ως το σημείο πώλησης που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του καταναλωτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, σε ποσοστό 67%, δηλώνουν ότι νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα, ποσοστό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο, αν συμπεριλάβουμε και το 22% που αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές. Συνολικά, όλη τη Σαρακοστή δηλώνει ότι νηστεύει το 17%, ενώ σε όλες τις νηστείες καθ’ όλο το έτος δηλώνει ότι νηστεύει το 15% των ερωτηθέντων.

Εκτιμάται, με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία και άλλων ερευνών του ΙΕΛΚΑ, ότι το 5% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 900 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Αν και το 45% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή του τη συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο, ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι συνήθως, συνολικά οι απόψεις για τη διατροφή τη συγκεκριμένη περίοδο είναι θετικές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, σε σχέση με τις απόψεις-συναίσθημα που έχουν οι ερωτηθέντες για τη νηστεία, είναι ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία θεωρεί τη διατροφή της νηστείας ως μία υγιεινή επιλογή σε ποσοστό 73%, ενώ ένας στους δύο μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει. Σε σχέση με τις τροφές τις οποίες είθισται να νηστεύει το καταναλωτικό κοινό, όπως φαίνεται στο σχήμα 3, τη μεγαλύτερη δυσκολία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει στο λάδι, σε ποσοστό 85%, στα γαλακτοκομικά, σε ποσοστό 76% και στα γλυκά, σε ποσοστό 62%. Αντίθετα, στη νηστεία ψαριού και κρέατος αντιμετωπίζουν μικρότερες δυσκολίες σε ποσοστά 41% και 52% αντίστοιχα, με μόλις 10% και 18% αντίστοιχα να δηλώνουν μεγάλη δυσκολία.

Στα σούπερ μάρκετ η μερίδα του λέοντος

Όσον αφορά την αξιολόγηση συγκεκριμένων σημείων πώλησης (σχήμα 4), τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνει το κανάλι των σούπερ μάρκετ στην ποικιλία νηστίσιμων ειδών, με 77%, και στην εξοικονόμηση χρημάτων, με 67%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακολουθούν η λαϊκή αγορά με 8% και 16% και ο φούρνος-αρτοπωλείο με 4% και 6% αντίστοιχα. Όσον αφορά το σημείο πώλησης, το οποίο ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας, το σούπερ μάρκετ επιλέγεται από το 62% του κοινού, η λαϊκή από το 12% και ο φούρνος επίσης από το 12%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης