Το Μεταφορικό Ισοδύναμο συζητείται από το πρωί στην Ολομέλεια της Βουλής, με σχεδιασμό να ψηφιστεί απόψε ή το αργότερο αύριο, προκειμένου την επόμενη εβδομάδα να ξεκινήσει η εφαρμογή του.

Το σχέδιο νόμου ψηφίζει από την αντιπολίτευση το Ποτάμι και, όπως δήλωσε νωρίτερα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέας Λοβέρδος, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις που επέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα τοποθετηθεί θετικά και η Δημοκρατική Συμπαράταξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΔΗΣΥ αναφέρεται ειδικότερα σε προσθήκη που επέφερε το υπουργείο στο σχέδιο νόμου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, στην οποία γίνεται ρητή αναφορά στο σύνολο των νησιών της ελληνικής επικράτειας (πλην της Εύβοιας, της Λευκάδας και της Κρήτης), όπου θα εφαρμοστεί το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου από 1-1-2019, μετά τη λήξη της πιλοτικής εφαρμογής του στο τέλος του 2018, με αποτέλεσμα να ωφελούνται οι νησιώτες από μειώσεις στα κόμιστρα των επιβατών και των εμπορευμάτων. Η Νέα Δημοκρατία, πάντως, δηλώνει ότι όχι μόνο θα καταψηφίσει το σχέδιο νόμου διότι αποτελεί “αέρα κοπανιστό», αλλά θα το αλλάξει κιόλας.

«Καταψηφίζουν το νομοσχέδιο εκείνοι που επί δεκαετίες δεν έκαναν τίποτα για τις μεταφορές στα νησιά» σημείωσε νωρίτερα ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ηλίας Καματερός, ο οποίος τόνισε ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μέτρο που επιβάλλεται στο πλαίσιο μίας ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής που είναι απολύτως αναγκαία.

«Από τις πρώτες εκτιμήσεις και μελέτες, μπορεί το όφελος να είναι 500-600 ευρώ τον χρόνο το λιγότερο και να φτάσει και 1.200 και 1.300 ευρώ. Δεν είναι ευκαταφρόνητα αυτά τα ποσά» είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Σήμερα είναι μία μεγάλη ημέρα για τα νησιά, διότι επί σειρά δεκαετιών είχαν αίτημα το Μεταφορικό Ισοδύναμο» τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος και χαρακτήρισε προφάσεις εν αμαρτίαις τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Στο όνομα του να πέσει η κυβέρνηση, η ΝΔ έχει μεταβληθεί σε γκρούπα του “όχι σε όλα”. Οι νησιώτες θα δουν σημαντικά οφέλη» πρόσθεσε ο κ. Συρμαλένιος και δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα κριθούν από τους νησιώτες.

«Η Νέα Δημοκρατία είναι ανοιχτή στον διάλογο για ένα νομοσχέδιο που θα λύνει προβλήματα, θα αντέχει στον χρόνο, αλλά και θα ωφελεί τους νησιώτες. Δεν συμφωνούμε να χορηγείται το Μεταφορικό Ισοδύναμο ανά νοικοκυριό, αλλά ανά άτομο. Και δεν συμφωνούμε και με τα εισοδηματικά κριτήρια, τα οποία θα προσδιορίσετε εσείς και τα οποία, παρεμπιπτόντως, δεν τολμάτε να τα αναφέρετε ευθέως, αλλά τα υπονοείτε. Πιστεύουμε ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο πρέπει να το απολαμβάνουν όλοι οι νησιώτες και όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα νησιά» υπογράμμισε ο εισηγητής της ΝΔ, Χαράλαμπος Αθανασίου και κάλεσε την κυβέρνηση να δεχθεί την τροπολογία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά.

«Yφέρπει ότι επιχειρείται επικοινωνιακά να τεθεί ως το αντιστάθμισμα του ΦΠΑ που καταργείται» υποστήριξε ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιώργος Καρράς και συμπλήρωσε ότι «ωφελούμενοι εκ του μειωμένου ΦΠΑ ήταν το σύνολο. Ωφελούμενοι εκ του Μεταφορικού Ισοδυνάμου είναι λιγότεροι».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο βουλευτής ανέφερε ότι από τις αρχές του επόμενου έτους το Μεταφορικό Ισοδύναμο πρέπει να εφαρμοστεί παντού και σημείωσε ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη θα αναμείνει τις νομοτεχνικές βελτιώσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η κυβέρνηση, προκειμένου η ΔΗΣΥ να εκτιμήσει την τελική θέση της.

«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο έρχεται σήμερα απέναντι στην ανάγκη των νησιωτών και συνολικά του λαού για φθηνές, απρόσκοπτες, σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τριακόσιες εξήντα πέντε μέρες τον χρόνο, με πληρώματα με μόνιμη και σταθερή εργασία, πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα» τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Σπύρος Τάσσος.

Όπως πρόσθεσε το Μεταφορικό Ισοδύναμο εμφανίζεται ως αντιστάθμισμα στα εξοντωτικά φορολογικά μέτρα και χαράτσια, την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, τις μειώσεις των μισθών, των συντάξεων, τις κατασχέσεις, τους πλειστηριασμούς, τη μνημονιακή πολιτική μέχρι το 2060. Επίσης, είπε ότι το σχετικό νομοσχέδιο, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά ακόμη μία μορφή επιδότησης των εφοπλιστών, οι οποίοι για τις άγονες γραμμές από την αρχή του χρόνου έχουν ήδη εισπράξει ως επιδότηση 120 εκατομμύρια ευρώ.

Το νομοσχέδιο αφορά το 15% του πληθυσμού, παρατήρησε ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ, Θανάσης Παπαχριστόπουλος και σχολίασε τη στάση της αντιπολίτευσης:

«Έρχεστε εδώ και υποδεικνύετε. Καλά κάνετε και υποδεικνύετε, δεν είναι κακό, για να δούμε τι κάνατε εσείς για το 15% των πολιτών αυτής της χώρας.Το άρθρο 101 του Συντάγματος δεν ήρθε χθες, είναι παλιό.

Αναφέρεται στις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών. Το εκμεταλλευτήκατε; Τι κάνατε; Τίποτα δεν κάνατε. Λυπάμαι που το λέω αυτό» επισήμανε ο κ. Παπαχριστόπουλος.

«Κάποιοι κάνουν τους πατριώτες εδώ μέσα και καλά κάνουν και μπορεί και να είναι. Στην πράξη, όμως, να το δείξουν. Η Κυρά της Ρω, λοιπόν, κάθισε μόνη της σε αυτό το νησί. Ξέρετε, όμως, ότι από το 2002 μέχρι τώρα, ενώ κατοικήσιμα από τα 6.000 νησιά ήταν τα 127, σήμερα είναι τα 114, γιατί οι άνθρωποι εκεί αισθάνονται εγκαταλελειμμένοι τελείως; Ένα από τα νησιά που δεν κατοικείται είναι και η νήσος Ρω. Στην πράξη, λοιπόν, ο πατριωτισμός, όχι στα λόγια» υπογράμμισε ο κ. Παπαχριστόπουλος.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης