«Κόμβος» διακίνησης προϊόντων «μαϊμού» είναι η Ελλάδα.

Φωτογραφικός εξοπλισμός και ιατρικά μηχανήματα, αθλητικά είδη και παιχνίδια – απομιμήσεις των γνήσιων, διοχετεύονται μέσω Ελλάδας στην ευρωπαϊκή αγορά, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ και του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), που χαρτογραφεί τη διακίνηση των λεγόμενων «μαϊμούδων» στη διεθνή αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με το πόρισμα, από την Ελλάδα τα προϊόντα αυτά περνούν με προορισμό την Ευρώπη και δευτερευόντως την εσωτερική αγορά, και ο διεθνής τζίρος τους υπερβαίνει τα 200 δισ. ευρώ που μοιράζονται η βιομηχανία απομιμήσεων και τα δίκτυα μεταφοράς.
Στις 9 από τις 10 κατηγορίες απομιμήσεων, η Κίνα είναι η κύρια χώρα παραγωγής και διάθεσης και ακολουθούν Ινδία, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Μαλαισία, Πακιστάν και Βιετνάμ
Συγκεκριμένα, για τον φωτογραφικό εξοπλισμό – ιατρικά μηχανήματα, κατηγορία στην οποία περιλαμβάνονται και τα γυαλιά ηλίου, η Ελλάδα είναι στην έβδομη θέση της κατάταξης των χωρών προέλευσης απομιμήσεων και στη δέκατη για τα προϊόντα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά.
Αντίστοιχα, για τα αθλητικά είδη – παιχνίδια, η Ελλάδα είναι στη δωδέκατη θέση των χωρών προέλευσης και στην όγδοη για την ευρωπαϊκή αγορά.

Η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλά στη λίστα των χωρών προέλευσης ή των ενδιάμεσων σταθμών διακίνησης στις άλλες οκτώ κατηγορίες προϊόντων.

Σε αυτές περιλαμβάνονται τα τρόφιμα, φάρμακα, καλλυντικά -αρώματα, δερμάτινα είδη- τσάντες, ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα και ηλεκτρονικά είδη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις 9 από τις 10 κατηγορίες απομιμήσεων, η Κίνα είναι η κύρια χώρα παραγωγής και διάθεσης και ακολουθούν Ινδία, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Μαλαισία, Πακιστάν και Βιετνάμ.

Στον τομέα της διακίνησης, οι σημαντικότεροι κόμβοι είναι το Χονγκ – Κονγκ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σιγκαπούρη, ενώ για την ευρωπαϊκή αγορά οι κύριες πύλες εισόδου είναι η Αλβανία, η Αίγυπτος, το Μαρόκο και η Ουκρανία.

Εντυπωσιακές είναι οι τεχνικές διακίνησης, αλλά και απόκρυψης των απομιμήσεων που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί/διακινητές των προϊόντων αυτών, προκειμένου να φθάσουν στον τελικό καταναλωτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την έκθεση, τα προϊόντα μεταφορτώνονται διαδοχικά από/σε πλοία, σιδηροδρόμους, φορτηγά ή ακόμη και αεροπλάνα, μεγάλα φορτία «σπάνε» σε μικρότερα και αντίστροφα, με στόχο να χαθούν τα ίχνη και να τεθούν εμπόδια στον έλεγχο.

Όσο για τις τεχνικές απόκρυψης, οι συνηθέστερες είναι η τοποθέτηση των απομιμήσεων στο βάθος του κοντέινερ και η ανάμειξή τους με γνήσια προϊόντα.

Όμως, έχουν εντοπιστεί και πιο εξελιγμένες τεχνικές, όπως η αποστολή των προϊόντων σε κομμάτια και η συναρμολόγησή τους στη χώρα προορισμού, η ξεχωριστή αποστολή των προϊόντων από τη συσκευασία κ.α.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης