Τάση σταθεροποίησης και μικρής ανάκαμψης παρουσιάζει, από το 2014 και μετά, ο εγχώριος κλάδος της παραγωγής και εμπορίας αρωμάτων και καλλυντικών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Infobank Hellastat ΑΕ.

Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), το 2016 η αξία αγοράς ανήλθε στα 1,2 δισ. ευρώ, ενώ σημειώθηκε άνοδος σε όλες τις κατηγορίες καλλυντικών, εκτός από τα προϊόντα ευρείας διανομής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σταδιακή μεταστροφή του κλίματος αντανακλάται στην είσοδο νέων παικτών στον παραγωγικό τομέα, μεταξύ των οποίων και φαρμακοβιομηχανίες. Επίσης, παρατηρείται ανάπτυξη συνεργασιών με το δίκτυο των φαρμακείων, καθώς οι φαρμακοποιοί επεκτείνουν την προϊοντική τους βάση με ΜΗΣΥΦΑ και καλλυντικά.

Την τελευταία διετία καταγράφηκε αύξηση της εγχώριας παραγωγής, γεγονός το οποίο οφείλεται: α) στην σταδιακή προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών στα εγχώρια προϊόντα και β) στην αύξηση των εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού (πλέον ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ το χρόνο).

Οι πωλήσεις καλλυντικών ευρείας διανομής στα σούπερ μάρκετ το 2016 εκτιμήθηκαν στα 445 εκατ. ευρώ, μέγεθος που αποτέλεσε το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, με 36,7%, έναντι 37,5% το 2015.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεγαλύτερη άνοδος εντοπίστηκε στο δίκτυο των φαρμακείων, όπου πραγματοποιήθηκε το 27,4% των πωλήσεων, έναντι 26,7% το 2015. Τα προϊόντα επιλεκτικής διανομής κατέλαβαν το 19% της αγοράς, έναντι 18,8% πριν από ένα χρόνο.

Οι πωλήσεις καλλυντικών στα φαρμακεία τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν αξιοσημείωτη αύξηση, καθώς οι φαρμακοποιοί καταρτίζουν συνεργασίες με παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα που ενέχουν η ανθεκτικότητα και οι προοπτικές της εν λόγω αγοράς.

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 87 επιχειρήσεων. Όπως προκύπτει από τα βασικά συμπεράσματα, ο κύκλος εργασιών το 2015 αυξήθηκε κατά 3,6% σε σχέση με το 2014 και ανήλθε στα 768,37 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) μειώθηκαν κατά 17%, στα 47,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων (ΚΠΦ) υποχώρησαν κατά 36%, στα 28,6 εκατ. ευρώ. Το περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ μειώθηκαν σε 6% και 2,1% αντίστοιχα.

Η κεφαλαιακή μόχλευση αυξήθηκε σε 1,4 προς 1. Οι απαιτήσεις εισπράχθηκαν σε 4 μήνες, ενώ τα αποθέματα διακρατήθηκαν για περίοδο 5 μηνών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης