Την εκτίμηση ότι οι ελληνικές εξαγωγές θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν νέο ρεκόρ το 2019, σπάζοντας ένα ακόμη φράγμα, διατύπωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), Γεώργιος Κωνσταντόπουλος, μιλώντας σε δημοσιογράφους, στο περιθώριο εκδήλωσης, που διοργάνωσαν απόψε στη Θεσσαλονίκη ο φορέας και ο ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός “διαΝΕΟσις”.

«Οι εξαγωγές πηγαίνουν πολύ καλά και θα πάνε καλύτερα το 2019, στόχος είναι όπως σπάσαμε το φράγμα το 2018 να το σπάσουμε και το 2019 (…) Σήμερα το ποσοστό των εξαγωγών στο ΑΕΠ είναι γύρω στο 18,1%, στόχος είναι να φτάσουμε στο 20% το 2019, ενώ για το 2025 έχουμε ανεβάσει τον πήχη πάρα πολύ υψηλά (…) κι αυτό χρειάζεται πολύ μεγάλη προσπάθεια» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προειδοποίησε όμως ότι δεν αρκεί οι εξαγωγείς “να παίρνουν πρωταθλήματα”, καθώς αν ταυτόχρονα δεν περιοριστούν οι εισαγωγές, η οικονομία δεν θα ανακάμψει.

«Δεν μπορούμε εμείς (οι εξαγωγείς) να είμαστε συνέχεια στο εξωτερικό, να φέρνουμε συνάλλαγμα, να ανεβάζουμε τις εξαγωγές και οι εισαγωγές να ανεβαίνουν κι αυτές, με αποτέσλμα η ψαλίδα (του ισοζυγίου εμπορικών συναλλαγών) να μην κλείνει.

Η προσπάθεια που πρέπει να γίνει έχει δύο κατευθύνσεις -η μία είναι η ενίσχυση των εξαγωγών και η άλλη η αντικατάσταση των εισαγόμενων προϊόντων από ντόπια» υπογράμμισε ο κ.Κωνσταντόπουλος και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι δεν είναι δυνατόν στα τραπέζια των σουβλατζίδικων να σερβίρεται νερό “Acqua Panna” αντί για ελληνικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ξένοι εμπιστεύονται, όπως είπε, τα ελληνικά προϊόντα και τα προτιμούν, κι αυτό θα πρέπει να κάνουν και οι Έλληνες. Ωστόσο, στη χώρα μας υπάρχει “ξενολατρεία” και με την πρώτη μικρή αύξηση στα εισοδήματα, οι Έλληνες στρέφονται στα εισαγόμενα προϊόντα.

Απαντώντας σε ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, σχετικά με το αν η βελτίωση της εικόνας των εξαγωγών αποτυπώνεται και στα οικονομικά μεγέθη -και ιδίως την κερδοφορία- των εξαγωγικών επιχειρήσεων, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ επισήμανε ότι «δυστυχώς, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να βελτιώσουν τις ελληνικές εξαγωγές και να κρατήσουν πολύ καλές τιμές στα διεθνή ράφια έχουν μειώσει την κερδοφορία τους, γιατί πολύ απλά είναι ακριβή η πρώτη ύλη στην Ελλάδα.

Εκεί υπάρχει ένα τεράστιο θέμα, καθώς η βελτίωση των εξαγωγών γίνεται σε βάρος των εξαγωγικών επιχειρήσεων, που όπως θα δείτε και από τους ισολογισμούς τους έχουν κέρδη εξαιρετικά μειωμένα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αργότερα, κατά τον χαιρετισμό του στην εκδήλωση, ο κ.Κωνσταντόπουλος υπογράμμισε πως παρά το γεγονός ότι οι εξαγωγές της Ελλάδας αυξήθηκαν πέρυσι σε 33,4 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 28,9 δισ. το 2017, αυτές αντιπροσωπεύουν μόλις το 18,1% του ΑΕΠ, έναντι μέσου ευρωπαϊκού όρου 33,4%.

Πρόσθεσε δε πως πρέπει να διαφοροποιηθούν οι αγορές στις οποίες απευθύνονται οι Ελληνες εξαγωγείς, καθώς τα ελληνικά προϊόντα, που έχουν υψηλή ποιότητα, είναι ακριβά, αλλά και “να μην ξεχνάμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας”, που πρέπει να βασίζεται στο παράγω -στην Ελλάδα- και εξάγω.

Αναφερόμενος ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, ο επιχειρηματίας δήλωσε πολύ περήφανος για τις υψηλές εξαγωγικές επιδόσεις της Κ.Μακεδονίας, η οποία πηγαίνει -όπως είπε- καλύτερα από όλη την Ελλάδα. “Τα τελευταία δέκα χρόνια οι δείκτες μας (στη Βόρεια Ελλάδα) συνέχεια ανεβαίνουν και όχι μόνο στα τρόφιμα, αλα και στα δομικά υλικά, τα μάρμαρα και παντού” κατέληξε ο κ.Κωνσταντόπουλος.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης