Άρχισε η ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου Βελιγραδίου- Βουδαπέστης που χρηματοδοτείται από την Κίνα.

Σύμφωνα με τα σερβικά ΜΜΕ, ο εκσυγχρονισμός του δικτύου αυτού αποτελεί μέρος του σχεδίου της Κίνας για τη δημιουργία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας ώστε να αναβαθμισθεί ο ρόλος του λιμανιού του Πειραιά ελαττώνοντας τον χρόνο μεταφοράς των προϊόντων προς την Κεντρική Ευρώπη.

H τελετή έναρξης των εργασιών έγινε στο Βελιγράδι παρουσία της πρωθυπουργού ‘Ανα Μπερνάμπιτς η οποία, στην ομιλία της, τόνισε ότι πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο διακρατικού χαρακτήρα που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «One belt, one road» (Μία ζώνη, ένας δρόμος) και της πρωτοβουλίας ΄΄16+1΄΄ που προσβλέπει στην συνεργασία της Κίνας με χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Στην σχετική συμφωνία, που υπεγράφη το 2014, προβλέπεται η πλήρης ανακατασκευή του δικτύου, με αλλαγή της σιδηροτροχιάς και εκσυγχρονισμό των κατασκευαστικών και ηλεκτρικών υποδομών σε μήκος 370 χιλιομέτρων. Μετά την ολοκλήρωση του έργου θα επιτυγχάνονται ταχύτητες που θα φτάνουν τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Το συνολικό κόστος του έργου υπολογίστηκε στα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ και θα καλυφθεί, κατά 85% περίπου, με χαμηλότοκα δάνεια από την κινέζικη τράπεζα ΕΧΙΜ BANK.

Την ανακατασκευή του τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου εντός της Σερβίας έχουν αναλάβει οι κινέζικες εταιρίες “China Railways International” και “China Construction Company” με την δέσμευση ότι θα παραχωρήσουν το 46% των εργασιών σε τοπικές εταιρίες.