Έργα υποδομών, κυρίως οδικών, που εκτιμάται πως θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας των Δυτικών Βαλκανίων υλοποιεί η σερβική κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τις δηλώσεις που έκανε η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών, Ζόρανα Μιχαΐλοβιτς, από το Κράλιεβο.
Η κ. Μιχαΐλοβιτς ανακοίνωσε ότι η κατασκευή του λεγόμενου άξονα Μοράβα (πρόκειται για αυτοκινητόδρομο) αναμένεται να ξεκινήσει το γ’ τρίμηνο του 2019 για να συνδέσει την κεντρική Σερβία με τους Άξονες 10 και 11 (σ.σ. πρόσφατα είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο ότι για το θέμα είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με την αμερικανική εταιρεία Bechtel).
Η κατασκευή του έργου θα διαρκέσει -σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα- τουλάχιστον δυόμισι χρόνια και ο τεχνικός φάκελος του έργου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. «Είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μιχαΐλοβιτς.
Υπενθυμίζεται ότι η κ. Μιχαΐλοβιτς είχε δηλώσει, πρόσφατα, ότι στη χώρα θα υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ για έργα υποδομών, με έμφαση στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Πρόκειται -είχε επισημάνει- για σημαντικές εξελίξεις, όχι μόνο για το μέλλον της Σερβίας, αλλά για τη συνδεσιμότητα της περιοχής και τη σταθερότητα στις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων.
Ο Άξονας 10 θα συνδέσει το Σάλτσμπουργκ (Αυστρία) με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, διατρέχοντας τα εδάφη της Σλοβενίας, της Κροατίας, της Σερβίας και της Βόρειας Μακεδονίας. Ο Άξονας 11 είναι ένας άξονας πλωτός/οδικός, που συνδέει το Μπάρι (Ιταλία) με το Βουκουρέστι (Ρουμανία), μέσω του Μπαρ (Μαυροβούνιο) και του Βελιγραδίου (Σερβία).