Ασταμάτητος συνεχίζει ο πληθωρισμός την ανοδική του πορεία, που ενισχύεται περιορίζοντας σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και φέρνοντας σε απόγνωση τόσο τα νοικοκυριά, όσο και τις επιχειρήσεις.

Έτσι,άνοδο, μετά από δύο μήνες αποκλιμάκωσης, παρουσίασε ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή για τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στο 12%, έναντι 11,4% που ήταν τον Αύγουστο και 11,6% τον Ιούλιο.

Ο Γενικός ΔΤΚ τον Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,9% έναντι αύξησης 2,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

   Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2021 – Σεπτεμβρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 – Σεπτεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8,7% έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 – Σεπτεμβρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2020.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την μεγαλύτερη αύξηση τον Σεπτέμβριο καταγράφει το φυσικό αέριο με άνοδο 332% και ακολουθούν, μεταφορές με αεροπλάνο 58,7%, ηλεκτρικό ρεύμα 30,5%, τιμές σε ξενοδοχεία 25,8%, γαλακτοκομικά και αυγά 23,3%, καφές – κακάο – τσάι 14,3%, καύσιμα 17,7%, μεταφορές με ταξί 32,9% κ.λπ.

 Αναλυτικά οι κλάδοι

   Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 12,0% τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

   * 13,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες – γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.

   * 2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

   * 3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

   * 35,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

   * 9,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης