Το ήμισυ των χρημάτων που ξοδεύουν οι Κινέζοι για προϊόντα πολυτελείας θα δαπανώνται εντός της ίδιας της χώρας αντί σε παραδοσιακούς προορισμούς του εξωτερικού έως το 2025, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της China Daily, που επικαλείται έρευνα της εταιρίας Bain & Co.
Ο επαναπατρισμός αγορών αυτού του είδους οφείλεται σε ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως οι επιλεκτικοί Millennials, ο περιορισμός της λεγόμενης γκρίζας αγοράς (σ.σ. που αφορά τη ροή αγαθών μέσω άλλων διαύλων διανομής από εκείνους που εγκρίνονται από τον κατασκευαστή ή τον παραγωγό) και οι ψηφιακοί δίαυλοι προώθησης στην Κίνα, όπως ανέφερε η Bain στην ετήσια έκθεσή της China Luxury Report.
«Οι Millennials θα συνεχίσουν να είναι ο βασικός κινητήριος μοχλός αυτής της αγοράς στο μέλλον, καθώς η μέση ηλικία των αγοραστών προϊόντων πολυτελείας είναι πολύ μικρότερη στην Κίνα σε σχέση με οπουδήποτε αλλού στον κόσμο…και για αυτούς σημασία έχει να είναι κάτι καινούργιο παρά οι εκπτώσεις», δήλωσε ο Μπρούνο Λέινς, ένας εκ των συντακτών της έκθεσης.
Καταναλωτές ηλικίας 23 έως 38 ετών εμφανίζονται πολύ πιο πρόθυμοι να δαπανήσουν χρήματα σε μάρκες πολυτελείας. Σημαντικό είναι ότι το 70% των millennials στην Κίνα έχουν το δικό τους σπίτι, δήλωσε ο Λέινς, επικαλούμενος έρευνα της HSBC, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με τους Αμερικάνους, κάτι που τους δίνει αρκετά μεγάλη οικονομική άνεση για να είναι πιο επιλεκτικοί στις αγορές τους.
Στο μεταξύ, οι δαπάνες των Κινέζων για προϊόντα πολυτελείας κατέγραψαν άλμα 20% πέρυσι, αντιστοιχώντας στο ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς των 260 δισεκ. ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα.
Το αυξανόμενο μερίδιο της εγχώριας κατανάλωσης θα οδηγήσει σε μείωση των δασμών εισαγωγής, σε αυστηρότερους ελέγχους στις λεγόμενες ‘γκρίζες αγορές’ και σε εναρμονισμό τιμών εντός και εκτός Κίνας.